خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خبر داد:

کشف و ضبط اشیاء تاریخی قبل از میلاد در سراب

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۱۲۹

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گفت: با هوشیاری و اقدام به موقع نیرو‌های یگان حفاظت استان آذربایجان شرقی، اشیای تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در شهرذستان سراب کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا، سردار امیر رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور در این مورد گفت: بر اساس اخبار ارسال شده به یگان حفاظت استان آذربایجان شرقی از سوی دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر نگهداری و خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی حاصل از حفاری غیرمجاز به دست فردی بومی از اهالی شهرستان سراب، بلافاصله تحقیقات در مورد احراز صحت و سقم موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

وی ابراز داشت: پس از بررسی اولیه، با هماهنگی فرماندهی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان و اخذ دستور مقام قضایی، نیرو‌های یگان حفاظت در عملیاتی مشترک با همکاری عوامل انتظامی، در بازرسی از منزل فرد مذکور مقادیری اشیای تاریخی شامل ظرف سفالی منقوش، ظرف سفالی مینیاتوری، پیاله سفالی، شیء تزئینی از جنس سنگ و قطعاتی از جنس فلز کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: با توجه به اعلام نظرکارشناسان میراث‌فرهنگی استان، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی است و قدمت آن‌ها هزاره اول قبل از میلاد تخمین زده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز