خبرگزاری کار ایران

رشید نظمی خبر داد:

پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن گندم در شهرستان خدا آفرین

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۰۴۲

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خدا آفرین گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

به گزارش ایلنا، رشید نظمی عصر امروز اظهار داشت: خرید گندم به قیمت دولتی هر کیلوگرم 13 هزار ریال به صورت تضمینی از طریق شرکت‌های تعاونی روستایی کدخدالو و طوعلی و سیلوی مولان با نظارت کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین انجام می‌شود.

وی افزود: در راستای مدیریت صحیح خرید و جلوگیری از فعالیت دلالان وتضییع حقوق بهره برداران، مروجین پهنه بندی طبق آمار واطلاعات ثبت شده درسامانه پهنه بندی به بهره برداران معرفی نامه برای مراکز خرید صادر می‌کنند که دقت در ثبت اطلاعات و تسهیل فرآیند خرید را ایجاد می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین در ادامه خاطر نشان کرد: امسال در سطح شهرستان خداآفرین 3 هزار و 660 هکتار گندم آبی و 4 هزار و 500 هکتار گندم دیم کشت شده بود که پیش بینی می‌شود بیش از 15 هزار تن گندم برداشت شود.

نظمی با اشاره به خسارات ناشی از بارش تگرگ و وقوع سیلاب به مزارع کشاورزی خصوصاً مزارع غلات در شهرستان، ابراز کرد: طبق برآوردهای کارشناسان مدیریت، بالغ بر 3 هزار و 500 تن کاهش تولید گندم خواهیم داشت.

وی در ادامه از عملیاتی شدن معاینه فنی و پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت:در راستای ساماندهی ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین در سطح شهرستان خداآفرین با همکاری نیروی انتظامی شهرستان، معاینه فنی 56 دستگاه تراکتور با عمر کمتر از 25 سال جهت اخذ پلاک انتظامی  انجام شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین در پایان یادآور شد: ساماندهی انتظامی ماشین آلات کشاورزی، مدیریت سوخت و همین طور شناسایی دقیق مالکین را برای مدیریت بهینه آن ها فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز