خبرگزاری کار ایران

میر احد حسینی خبر داد:

ایجاد 50 هزار فرصت شغلی در سال 97 در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۱۵۸

نشست‌خبری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با نمایندگان رسانه‌ها به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار و میر احد حسینی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، میر احد حسینی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته بزرگداشت مقام کار و کارگر به نقش موثر و تعیین کننده کارگران در جامعه و ایجاد رونق و شکوفائی اجتماعی اشاره کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال و کار در استان از ایجاد 50 هزار فرصت شغلی در سال‌جاری خبر داد.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی به‌دلیل وجود 36 شهرک صنعتی،17 ناحیه صنعتی، یک شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و پتانسیل صنعتی که دارد از اهمیت ویژه‌ای همواره برخوردار بوده و به موجب ارائه تسهیلات در حوزه‌های اشتغال فراگیر و روستایی 40 تا 50 هزار فرصت شغلی را در سال 97 پیش بینی می‌کنیم.

حسینی همچنین با اشاره به جمعیت 4 میلیونی استان افزود: یک‌میلیون و سیصد و سی هزار نفر  جمعیت فعال در استان وجود دارد که یک‌میلیون و صد هزار نفر شاغل می باشند و با این حساب یک سوم جمعیت کار می کنند.

وی همچنین از فعالیت 54 کاریابی در سطح استان خبر داد که سال گذشته سی‌هزار نفر جویای کار را ثبت نام و بیست هزار نفر را معرفی به کار کرده‌اند.

حسینی افزود: در استان 33 هیات بدوی و 22 هیات حل اختلاف برای رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی وجود دارد که سال‌گذشته از 14 هزار پرونده 44 درصد به‌صورت سازشی در هیات حل اختلاف حل شده است

میر احد حسینی در پایان از کلنگ‌زنی بیمارستانی در خاوران و ایجاد کلینیک در شهرستان‌های ملکان، سهند و بستان آباد برای ارائه خدمات به تحت پوشش های تامین اجتماعی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز