خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در واکنش به تعیین دستمزد سال آینده کارگران :

دستمزد کارگران با هزینه‌های معیشت متناسب نیست/ بار افزایش حقوق تنها روی دوش کارفرما نباشد

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۲۴۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده کارگران، گفت: اینکه دستمزد کارگران با هزینه‌های معیشت متناسب نیست یک واقعیت است که باید به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش ایلنا، معصومه آقاپور علیشاهی گفت: در دهه اخیر نرخ تورم با رشد قابل توجهی روبرو شد و افزایش سالانه دستمزد کارگران نتوانست تناسبی بین درآمد کارگران با هزینه‌های یک خانوار کارگری ایجاد کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: به طور طبیعی باید شرایط دستمزد خانوارهای کارگری به نحوی باشد که بتوانند حداقل معیشت و مسکن مورد نیاز را تامین کنند، البته این حداقل محسوب می‌شود چرا که باید هدف، فراهم کردن رفاه برای خانوارها باشد.

آقاپور علیشاهی با اشاره به اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر عدم افزایش حدود ۷۷ درصدی دستمزد کارگران در ۵ سال گذشته متناسب با تورم، تصریح کرد: در هر صورت باید دستمزد کارگران متناسب با هزینه‌ها باشد، اما اگر بار افزایش حقوق تنها روی دوش کارفرما باشد با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و افزایش قیمت ارز، بخشی از بنگاه‌های اقتصادی توان ادامه فعالیت را نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: مقرر شد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، به بخش تولید کمک شود، اما این مهم صورت نگرفت، بنابراین با توجه به شرایط مذکور برای تقویت اقتصاد خانوارهای کارگری یک راهکار این است که یارانه خانوارهای کارگری افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یکی از راهکارهای دیگر برای افزایش مناسب دستمزد کارگران، ارائه یارانه به بخش تولید و ایجاد ثبات در بازار ارز است تا حداقل بخش تولید رونق یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز