خبرگزاری کار ایران

درجلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان مطرح شد:

رقم تسهیلات اعطایی برای مشاغل خانگی اندک است/ کارت زرد به بانک‌های عامل

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۲۱۴

جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی،معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و برخی از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این جلسه که با حضور خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و شهاب الدین بیمقدار نماینده ی مردم تبریز،اسکو و آذرشهر و عده ای از مدیران دستگاه های اجرایی استان با هدف تصویب طرح ها و ارائه ی راهکار هایی در خصوص طرح های ارائه شده برگزار شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تعداد طرح های معرفی شده در رابطه با مشاغل خانگی و تعداد پرداختی ها توسط بانک ها کم بوده است، به بانک های عامل در این خصوص کارت زرد داد و خاطر نشان کرد که اگر بانک ها با این روال ادامه دهند کارت قرمز دریافت خواهند کرد.

خدابخش افزود:مورد قبول نیست که بانک ها و مسئولین عامل در این باره عملکرد مناسب نداشته باشند و بعد از توضیح خواستن از نمایندگان بانک های حاضر در جلسه دستور یک جلسه دیگر را جهت روشن سازی این موضوع صادر کرد و از مسئولین و نمایندگان بانک ها خواست تا با ارائه اسناد و مدارک در این جلسه جهت روشن سازی مطلب حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته شده در خصوص اشتغال فراگیر مورد قبول بوده است و بعد از شنیدن توضیحات در این باره طرح های ارائه شده در خصوص اشتغال فراگیر را تصویب کرد.

در ادامه جلسه شهاب الدین بی مقدار گفت: رقم تسهیلات اعطایی در رابطه با مشاغل خانگی کم است و در رابطه با تغییر روند آنها درخواست داد تا راهکار هایی ارائه شود.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر افزود:باید به زندگی و معاش برخی از روستائیانی که با دام داری امرار معاش می کنند رسیدگی شود و طرح هایی با هدف آسان سازی فعالیت آنها تصویب شود.

معاون توسعه و کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه توضیح داد:یکی از استان هایی که باید در طرح های اشتغال زایی اثر زیادی داشته باشد،آذربایجان شرقی است.

وی افزود:چون جنس صنعت در این استان از نوع صنایع بزرگ نیست انتظار می رود که خیلی سریع تر به رونق اقتصادی برسد.

منصوری خاطر نشان کرد:لازم است زیر ساخت ها و جزئیات طرح ها و مصوبات را اصلاح کرد و در این صورت است که کلیات و عوامل اصلی نیز خود به خود اصلاح خواهند شد.

دکتر منصوری ادامه داد:یکی از لازمه های پیشرفت کسب و کار های کوچک اتصال به شرکت های بزرگ است و در این خصوص اعطای وام را جهت پیشرفت کسب و کار های کوچک کم ارزش دانست و اعطای وام را بی نتیجه خواند.

عیسی منصوری با بیان اینکه:جهت این منظور که بخواهیم در روند کار کسب و کار های جدید تسهیل کنیم باید در اولویت اول مجوز را در نظر نگرفت و توجه ویژه به مجوز را مانع به وجود آمدن سریع کسب و کار ها دانست و اعلام کرد که به منظور اینکه کسب و کار های نو پا با سرعت بیشتری بتوانند به کار خود ادامه دهند باید توجه بیش از اندازه به مجوز صورت نگیرد.

منصوری اعلام کرد:برای آنهایی که قصد ایجاد کسب و کار دارند باید قبل،حین،بعد از ایجاد کسب و کارشان مشاوره هایی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: تا زمانی که رشد اقتصادی صورت نگیرد اشتغال های ایجاد شده با کیفیت نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز