خبرگزاری کار ایران

فرماندار تبریز مطرح کرد:

اقتصاد مقاومتی عزم ملی و همگانی می‌طلبد

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۰۰۱

فرماندار تبریز گفت: اقتصاد مقاومتی یک عزم ملی و همگانی می‌طلبد و هر کس باید نقش خود را در این زمینه به نحو احسن ایفا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، دکتر رحیم شهرتی فر در یکصد و پانزدهمین جلسه مجمع مدیران اداره منابع انسانی استان، گفت: کشورمان در شرایط فعلی از جنبه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در وضیعت مناسبی مخصوصاً در بعد مسائل اقتصادی قرار دارد و فعلاً بعد از پشت سر گذاشتن مشکلات عدیده در آستانه ورود و جهش به سمت رونق اقتصادی هستیم.

فرماندار تبریز با انتقاد از واگذاری غیر اصولی شرکت‌ها به بخش خصوصی در سال‌های قبلی ،گفت: با بحث واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی موافق هستیم اما نه به غیر اهلش بلکه به شکل دقیق به بخش خصوصی توانمند چرا که روش غلط نتیجه غلط می دهد.

وی افزود: اصل واگذاری 44 قانون اساسی سیاست درستی است اما در اجرا در سابق درست اجرا نشده است و متاسفانه در واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی در استان نتیجه مطلوبی  گرفته نشده و 5 شرکت مهم را در اوج تولید و موفقیت واگذار کردیم که فعلاً با مشکلاتی روبرو هستند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک عزم ملی و همگانی می‌طلبد و هرکس باید نقش خود را به نحو احسن ایفا کند ، افزود : ما باید جوابگوی نیازهای اقتصادی ملت خود هستیم  و درحال حاضر نقشه اساسی حل مشکلات اقتصادی توجه به مباحث مهم اقتصاد مقاومتی است و منظور از اقتصاد مقاومتی این است که از منابع نیروی انسانی و ثروت بصورت بهینه استفاده کنیم.

وی ادامه داد : برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به فکر بازرایابی های ،ارائه طرحهای توسعه ای  و بفکر توسعه فعالیت  های مختلف در زمینه های صنعتی ،کشاورزی و خدماتی باشیم.

شهرتی فرگفت: نرخ بیکاری در استان از 8/12 طبق گزارش مرکز آمار به 7/7 دهم درصد کاهش یافته است  و سیاست دولت فعلی حفظ مشاغل موجود و قدم‌های بعدی ایجاد مشاغل بیشتر است که در این راستا باید به توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم  و ارزش افزوده توانمندی‌های خود را افزایش دهیم که این امر مستلزم مجاهدت و فعالیت مضاعف است.

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه سرمایه‌های خارجی و داخلی جذب‌شده باید برای ایجاد شغل‌های پایدار هزینه شود، گفت: استان آذربایجان شرقی بخاطر پتانسیل‌های اقتصادی و نیروی انسانی فعال در بین شاگرد اولی های اقتصادی کشور بعنوان پایلوت انتخاب شده است که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده و بهره‌برداری کنیم و با اتخاذ روش‌های عقلانی و صحیح به جای اختلاف و تنش بفکر هم افزایی و همکاری باشیم تا با ارتقاء بهره‌وری در واحدهای تولیدی، مصرف بهینه انرژی و توزیع مناسب نیروی انسانی به رونق اقتصادی استان و کشورمان برسیم.

فرماندار تبریز در پایان گفت: از جامعه باید بازخورد داشته باشیم و در این خصوص سایت فرمانداری تبریز برای ارائه خدمات بهینه به مردم به نشانی www.tabrizf.irآماده دریافت پیشنهادات و انتقادات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز