خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی ملکان:

اجرای آبیاری تحت فشار در ملکان به سه هزار هکتار افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۰۲

با وجود تلاش‌های صورت گرفته از ۴۰ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی این شهرستان تاکنون ۶۶۰ هکتار به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان گفت: در صورت برطرف شدن مشکل حق آبه اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی این شهرستان به سه هزار هکتار دیگر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی صیادی امروز در گفتگو با خبرنگاران با تأکید بر ضرورت اجرای طرح مجتمع آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: کاهش شدید آب دریاچه ارومیه و نزولات آسمانی، برنامه ریزی و صرفه جویی در این زمینه را اجتناب ناپذیر کرده است.

وی افزود: در راستای تحقق این هدف، طرح مجتمع نمودن آبیاری اراضی که آب خور مشترک دارند، از امسال شروع و تاکنون ۶۰ هکتار بصورت مجتمع آبیاری می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان افزود: کشاورزان و باغداران استقبال خوبی از این طرح دارند و امید است در سال آینده بیش از یک هزار هکتار از اراضی ملکان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شوند.

صیادی با تاکید بر اینکه آبیاری سنتی و غرق آبی هدر دادن منابع آبی است، اظهار داشت: وضعیت موجود، کاهش نزولات آسمانی و خشک شدن دریاچه ارومیه زنگ خطر جدی را به صدا درآورده و تغییر سیستم آبیاری و استفاده از روش‌های نوین ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: برغم تلاش‌های صورت گرفته از ۴۰ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی این شهرستان تاکنون ۶۶۰ هکتار به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

صیادی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از هزینه مربوط به آبیاری تحت فشار در پایاب منابع آبی مشترک(چاه‌ها و قنوات) توسط جهاد کشاورزی تامین و برای هر هکتار آبیاری قطره‌ای ۶۵ میلیون ریال و بارانی ۵۰ میلیون ریال و سیستم کم فشار ۳۲ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز