خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی:

فرهنگ به خاطر کم کاری خواص آسیب پذیر شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۸۴

طی آیینی از کتاب منتشا، ریشه یابی نمایش هایی از فولکلور آذربایجان نوشته سیروس مصطفی با حضور اساتید، هنرمندان و صاحبان قلم در محل حوزه هنری این استان رونمایی شد.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: اگر می‌بینیم فرهنگ ما آسیب پذیر است به این خاطر است که خواص نتوانسته‌اند آن طور که باید فرهنگ خود را به سایر ملل معرفی کنند و در این خصوص کم کاری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، حسن میلاتی در آیین رونمایی از کتاب منتشا افزود: آذربایجان دارای فرهنگ غنی است که نشانگر هویت رفیع منطقه است و معرفی فرهنگ غنی آذربایجان وظیفه تک تک هنرمندان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون در خصوص این ظرفیت فرهنگی کارهای در خور شانی صورت نگرفته است، افزود: لذا بر عهده خواص است که در این عرصه نقش اساسی ایفا کنند.

میلانی خاطر نشان کرد: پرداختن به فرهنگ و فولکلور اقوام یک ضرورت است و در این بین باید پذیرفت که تنوع فرهنگ در ایران به عنوان یک فرصت است تا با نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در صیانت و حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه غنای فرهنگی آذربایجان بر کسی پوشیده نیست، گفت: متاسفانه در حوزه نمایش‌های عامیانه و آیین‌های نمایشی آذربایجان تا به حال کتاب مدونی انتشار نیافته بود.

میلانی همچنین با اشاره به برنامه‌های سال ۹۴ حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: در سال آینده با توجه به افق چشم انداز ۱۴۰۴، تولید نمایش و نمایشنامه‌های بومی و فولکلور جزء اولویت های حوزه هنری خواهد بود و در این راستا از پایان نامه‌هایی که به این مقوله توجه نماید، حمایت خواهد شد.

لازم به ذکر است طی آیینی از کتاب منتشا، ریشه یابی نمایش‌هایی از فولکلور آذربایجان نوشته سیروس مصطفی با حضور اساتید، هنرمندان و صاحبان قلم در محل حوزه هنری این استان رونمایی شد.

کتاب «منتشا» با گردآوری و طبقه بندی نمایش‌های فولکلور آذربایجان که ما حصل تلاش هنرمند و مولف جوان استان آذربایجان شرقی است، سعی کرده گوشه‌ای از فرهنگ عامیانه آذربایجان را جهت آشنایی به هموطنان ارایه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز