خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

تاریخ شفاهی انقلاب ثبت شود / آذربایجان همواره در خط مقدم نهضت‌های انقلابی بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۴۳

همایش یک‌روزه نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی صبح امروز در پانل‌های مختلف کار‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر ثبت و ضبط تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده صبح امروز(یک‌شنبه) در همایش نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبریز، گفت: اگرچه انقلاب ما به خاطر ماهیت انسانی و اسلامی خود همواره در حال پیشرفت بوده و راه خود را در دل آزادگان جهان می‌یابد، اما برگ‌های زرین بسیاری در دل ایثارگران این انقلاب باقی مانده است که باید ثبت و بر کتاب شکوه‌مند انقلاب اسلامی افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حادثه‌ای بزرگ در تاریخ معاصر ایران و جهان بود که هنوز آن‌چنان که باید به تمام زوایای آن پرداخته نشده است.

جبارزاده، عظمت و گستردگی پدیده انقلاب اسلامی را نیازمند اهتمام بیشتر برای شناخت ابعاد آن دانست و گفت: در این میان پرداختن به نقش استان‌ها و شهرهای کشورمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی به تبیین نقش آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: آذربایجان نقش محوری در مبارزه با رژیم طاغوت و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی داشته و آذربایجانی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آذربایجان همواره به عنوان یکی از معروف‌ترین مناطق ایران نقش غیر قابل انکاری در توسعه اقتصادی و تجاری کشور داشته است.

وی افزود: اهمیت آذربایجان با انتخاب شهرهایی همچون تبریز، اردبیل و مراغه به عنوان مرکز سیاسی حکومت‌های حاکم بر ایران، بیش از پیش در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رخ نمود و با انتخاب تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع در دوران صفویه، اولین حکومت شیعی در ایران بنیان نهاده شد.

جبارزاده با اشاره به قیام‌ها و نهضت‌های مختلف مردم آذربایجان در دفاع از کیان میهن، یادآوری کرد: خاک آذربایجان‌ها بار‌ها از خون جوانانش رنگین شد و بر پیکر این سرزمین زخم‌های کاری وارد شد، اما در عزم مبارزه و ایمان مردم آن خللی راه نیافت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اهمیت آذربایجان محدود به نقش سیاسی و نظامی آن نیست، افزود: آذربایجان با منابع طبیعی و مردمان کاری و پرطاقتش، در عرصه اقتصاد و آبادانی ایران نیز نقش بسزایی داشته و بازار تبریز خود گواه این نقش موثر در گذشته‌های دور و نزدیک ایران است.

وی با بیان اینکه آذربایجان در نهضت‌های ضداستعماری و انقلابی معاصر ایران در خط مقدم بوده و در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی جزو سنگرهای اصلی مبارزه با طاغوت بوده است، افزود: نقش آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است و اگر حرکت انقلابی تبریزی‌ها در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ پایه‌های رژیم پهلوی را نلرزانده بود، چه بسا پیروزی انقلاب اسلامی به آسانی امکان‌پذیر نمی‌شد.

استاندار آذربایجان شرقی برگزاری همایش‌هایی برای نکوداشت مجاهدت‌های مردم آذربایجان و آشنا ساختن نسل جدید با فداکاری‌های آنان را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد در سال‌های آتی شاهد برگزاری این همایش در سطح بین‌المللی باشیم.

همایش یک‌روزه نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی صبح امروز در پانل‌های مختلف کار‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز