خبرگزاری کار ایران

همکاری های علمی دو جانبه دانشگاه تبریز با استان گنجه جمهوری آذربایجان بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۸۳

هیاتی از دو طرف، مامور تهیه تفاهم نامه مشترک و یافتن راه‌های عملی همکاری میان طرفین شدند.

راهکارهای گسترش همکاری های دوجانبه دانشگاه تبریز با استان گنجه جمهوری آذربایجان با حضور استاندار و رییس دانشگاه دولتی گنجه در نشستی در این دانشگاه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس دانشگاه تبریز در این نشست با اشاره به اشتراکات زبانی، دینی و فرهنگی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان گفت: ارتباطات تجاری، اقتصادی و فرهنگی گاهی به شرایط وابسته هستند، اما روابط علمی هیچ مرز و ملاحظه خاصی را نمی طلبد. لذا ما در کنار همکاری های مختلف، آماده هر گونه همکاری علمی مشترک در زمینه های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری گارگاه های آموزشی، برگزاری کنفرانس و همایش ها با دانشگاه های آذربایجان و استان گنجه هستیم.

محمد رضا پور محمدی، با معرفی دانشگاه تبریز، گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین و جامع ترین دانشگاه های ایران، دارای۲۱ دانشکده، ۱۰ مرکز تحقیقاتی، ۶ قطب علمی، بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه مجهز، ۷۵۰ نفر هیات علمی، ۲۱ هزار دانشجو و عضویت در شورای اجرایی اتحادیه بین المللی دانشگاه های جهان(IAU) و حضور موثر در اتحادیه دانشگاه های قفقاز و اتحادیه بین المللی دانشگاه ها از ظرفیت های مهمی برای گسترش ارتباطات درسطح بین المللی برخوردار است.

وی، با بیان اینکه این دانشگاه، بر اساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، در بین بیش از ۳۲۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشورهای اسلامی، جزو رتبه های برتر قرار گرفته است، یادآور شد: بر همین اساس دانشگاه تبریز بر حسب کل امتیازات بدست آورده، در حوزه های آموزشی و علمی فنی مهندسی، کشاورزی و علوم پایه در بین دانشگاه های جهان اسلام به ترتیب رتبه های ۲۲،۲۴ و ۲۵ و در بین دانشگاه های داخلی حائز رتبه ۹،۵ و ۹ شده است، لذا هم امکانات این دانشگاه و هم ظرفیت های دانشگاه های آذربایجان که در سفر اخیر اینجانب به باکو نیز ملاحظه شد، محمل بسیار مناسبی برای گسترش همکارهای علمی دو کشور است.

استاندار گنجه جمهوری آذربایجان نیز در این نشست ضمن قدر دانی از مهمان نوازی و پذیرش صمیمانه هیات گنجه در تبریز، بر لزوم توسعه همکاری مشترک بین دانشگاه تبریز و گنجه تاکید کرد.

ائلمار ولی‌اف، با اشاره به مشترکات دو کشور ایران و آذربایجان گفت: دو کشور مسلمان و دوست ایران و آذربایجان دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی با هم هستند که این امر می تواند بر توسعه ارتباطات بیشتر از جمله در عرصه های علمی مثمرثمر باشد و دولت آذربایجان از گسترش همکاری‌ها استقبال می کند.

رییس دفتر نمایندگی آکادمی علوم آذربایجان در گنجه و رییس دانشگاه دولتی گنجه جمهوری آذربایجان نیز در این نشست ضمن معرفی دانشگاه دولتی گنجه گفت: این دانشگاه در سال ۱۹۳۸ به عنوان مرکز تربیت معلم تاسیس و پس از استقلال جمهوری آذربایجان هم به عنوان دانشگاه دولتی گنجه فعالیت خود را گسترش داده و در حال حاضر نیز با ۱۰ دانشکده، ۵۵۰ استاد و ۷۰۰۰ دانشجو در ۴۸ گروه تخصصی فعالیت دارد.

مراد علی یف، گفت: این دانشگاه با ۳۰ دانشگاه اروپا و ۲۰ دانشگاه ترکیه در قالب پروتکل مولانا که دانشگاه تبریز نیز یکی از اعضای این پروتکل است، تفاهم همکاری دارد و همچنین خواستار توسعه همکاری فی مابین با دانشگاه تبریز در خصوص برگزاری کنفرانس ها، کارگاه های آموزشی و تبادل استاد و دانشجو است.

در پایان این نشست هیاتی از دو طرف مامور تهیه تفاهم نامه مشترک و یافتن راههای عملی همکاری میان طرفین شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز