خبرگزاری کار ایران

کارخانه تولید دوغ و آب معدنی در هشترود به بهره برداری رسید

کد خبر : ۲۵۰۵۶۰

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغال زایی برای ۱۵ نفر در زمینی به مساحت سه هزار متر با زیر بنای هزار و ۵۰۰ متر مربع ایجاد شده است.

به مناسبت دهه فجر کارخانه تولید دوغ و آب معدنی در روستای گله ده رود هشترود به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغال زایی برای ۱۵ نفر در زمینی به مساحت سه هزار متر با زیر بنای هزار و ۵۰۰ متر مربع ایجاد شده است.
این کارخانه ظرفیت تولید پنج هزار تن دوغ و ۱۲ میلیون لیتر آب معدنی را داشته و در آن دوغ پاکتی و لیوانی ۱.۵ لیتری و آب معدنی های پاکتی، نیم لیتری و ۱.۵ لیتری تولید می شود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در آیین افتتاح این واحد تولیدی اظهار داشت: شناساندن ظرفیت های سرمایه گذاری در این مناطق و معرفی آن به افراد واجد شرایط، در افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در تمامی بخش های کشاورزی، اقتصادی و تولیدی منطقه موثر است.

شیری، ادامه داد: با همت مسوولان، مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی، معضل بیکاری جوانان هشترود و چاراویماق حل خواهد شد.

وی از محقق شدن ۱۰۰ درصدی استمهال وام های کشاورزی زارعان و باغداران مناطق هشترود و چاراویماق خبر داد و گفت: دستور تمدید وام های کشاورزی به بانک های عامل صادر شده است.

فرماندار هشترود نیز در این آیین گفت: با هر سرمایه گذاری که بخواهد در این شهرستان برای ایجاد اشتغال و فرصت شغلی برای جوانان و مردم منطقه سرمایه گذاری کند، آماده عقد قرارداد هستیم.

حسن مستفید، افزود: این شهرستان در حال رشد و پیشرفت و در مسیر توسعه و آبادی قرار گرفته است.

وی، از تشکیل ستاد حمایت از سرمایه گذاری در این شهرستان خبر داد و گفت: با شروع به کار برخی کارخانجات و واحدهای تولیدی در این شهرستان در سال ۹۴، برای بیش از دو هزار نفر شغل ایجاد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز در این آیین گفت: مزایای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، بالا بردن ارزش افزوده محصولات، جلوگیری از هدر رفت محصولات و تامین مواد غذایی در طول سال است.

اسماعیل کریمی اصل، تولید محصول سالم و بهداشتی، امکان صادرات مواد غیرنفتی و ارز آوری، اشتغال زایی، جذب سرمایه در بخش کشاورزی و ایجاد کشاورزی پایدار را از دیگر مزایای صنایع تبدیلی و تکمیلی اعلام کرد.

شهرستان هشترود حدود ۸۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۴۶ هزار واحد دامی در اختیار دارد.

در این شهرستان سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم بوده که به علت تولید بیشترین میزان گندم به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.

شهرستان هشترود با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز