خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی:

کمبود مدارس شهر جدید سهند با کمک خیران و جذب اعتبارات تأمین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۶۴

با حکم دادگستری بازسازی و ساخت مدرسه قدیمی طالقانی تبریز گرفته شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی از نیاز شهر جدید سهند به نیاز ۹۸ مدرسه ۱۲ کلاسه جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا عیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به جمعیت ۳۵ هزار خانواری شهر جدید سهند گفت: به دنبال آن هستیم با کمک خیران و جذب اعتبارات مدارس مورد نیاز این شهر را تامین کنیم.

وی به وضعیت مدرسه طالقانی از مدارس قدیمی تبریز گفت: این مدرسه به منظور بازسازی تخریب شد و مناقصه احداثآن نیز انجام شدولی به توجه به وقفی بودن زمین این واحد آموزشی اداره کل اوقاف و امور خیریه با حکم دادگستری فعلا جلوی ساخت این مدرسه را گرفته است که امیدواریم به زودی این مشکل نیز رفع شود.

عیدی یادآور شد: بیشتر زمین‌های واحدهای آموزشی وقفی هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز در شانزده جشنواره خیران مدرسه‌ساز ۳۷۰ میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی تعهد و کمک کرده‌اند، گفت: ۸ هزار کلاس درس در استان تخریب و بازسازی شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی با اشاره به تعهد ۴۶۰ میلیارد ریالی خیران مدرسه‌ساز در شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی گفت: خیران تا به امروز بیشتر تعهدات خود را انجام داده و بقیه تعهدات خیران مدرسه‌ساز نیز تا پایان امسال تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به افتتاح ۳۳ پروژه آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان به مناسبت دهه مبارک فجر در سطح استان گفت: ۱۸ پروژه از این تعداد با مشارکت‌های مردمی و خیران و بقیه از محل اعتبارات دولتی اجرا شده است.

عیدی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها ۲۴ هزار متر مربع به فضای آموزشی استان آذربایجان شرقی در قالب ۱۶۵ کلاس درس اضافه شده است گفت: در یک سال گذشته از دهه فجر سال ۹۲ تا دهه فجر امسال ۱۲۷ پروژه آموزشی در قالب ۹۲۷ کلاس درس با اعتباری بالغ بر۴۸۳ میلیارد ریال تخریب، بازسازی، مقاوم‌سازی و احداثشده است.

عیدی با بیان اینکه با ۲۳۳ میلیارد ریال استانداردسازی وسائل گرمایشی ۷۲۸ مدرسه با ۴ هزار و ۴۰۰ کلاس درس را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: استانداردسازی وسائل گرمایشی ۱۷۱ مدرسه با یک هزار و ۲۶ کلاس درس با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تخریب و بازسازی ۸ هزار کلای درس استان اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستیم عملیات تمام مدارسی که نیاز به بازسازی و تخریب دارند را در چند سال آینده انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز