خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی خبر داد:

بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی کارگاه‌های مشمول قانون کار به تامین اجتماعی آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۴۹

حدود ۲۰ هزار بیمه شده مشاغل خاص پالایش و به بیمه در گروه‌های شغلی که در آن فعالیت دارند هدایت شدند که البته از این تعداد ۱۵ هزار نفر مربوط به بیمه قالیبافان بود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی اعلام کرد: کارگاه‌های مشمول قانون کار آذربایجان شرقی ۱۵۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکارند.

به گزارش ایلنا، رحیم اردلان صبح امروز در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: بخش عمده این بدهی‌ها مربوط به شرکت‌های دولتی بوده که در حال رایزنی برای دریافت مطالبات خود برای ارتقاء سطح کیفی خدمات هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر حفط منابع سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از اقدامات در این راستا بررسی ۶۰ هزار پروند بیمه موارد خاص از جمله بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان بود که از این تعداد ۴۰ هزار پرونده به قالیبافان اختصاص داشته است.

اردلان خاطرنشان کرد: با این بررسی‌ها حدود ۲۰ هزار بیمه شده پالایش و به بیمه در گروه‌های شغلی که در آن فعالیت دارند هدایت شدند که البته از این تعداد ۱۵ هزار نفر مربوط به بیمه قالیبافان بود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود بیمه به حقدار داده شود خاطرنشان کرد: ۴۸ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی از تسهیلات بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند که البته این افراد بدون برنامه ریزی و بررسی بیمه شده‌اند که در حال حاضر پالایش صورت گرفته حدود ۵هزار نفر افراد واحد شرایط جایگزین شده‌اند.

اردلان به بخشنامه جدید برای کارگران ساختمانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: با بخشنامه اجرایی دوم بهمن جاری که ۱۵ درصد عوارض صدور پروانه ساختمان دریافتی از مالک به این امر اختصاص می‌یابد تا امکان بیمه کارگران ساختمانی افزایش یابد.
وی تعداد بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی را ۷۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب افراد تبعی بالغ بر دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

اردلان با بیان اینکه طی سالجاری و تا پایان دی ماه تامین اجتماعی بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال، تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت پرداخت کرده است افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه بیکاری در استان استفاده می‌کنند که در ۱۰ ماه امسال ۶۸۰ میلیارد ریال مقرری به آنان پرداخت شده است.

وی افزود: البته برای اشتغال مجدد این مقرری بگیران تلاش می‌شود که با توجه به رونق اقتصادی در واحد‌های تولیدی استان برای حدود ۵۰۰ نفر امکان اشتغال مجدد فراهم شده است و تسهیلات خاصی در این زمینه به کارفرمایان در صورت بکارگیری مقرری بگیران بیمه بیکاری ارایه می‌شود که در این زمینه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

اردلان به توسعه خدمات اینترنتی در تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود ۸۵ درصد ثبت حق بیمه بطور الکترونیکی پرداخت می‌شود که تلاش می‌کنیم تا اسفند ماه این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه طی ۸ ماهه سالجاری ۶ شعبه ثابت و اقماری تأمین اجتماعی در آذربایجان شرقی راه اندازی شده است گفت: هم اکنون ۲۸ شعبه تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی فعال بوده و شعبات خسروشهر و شهر جدید سهند در دهه فجر افتتاح می‌شود همچنین، دفا‌تر کانون بازنشستگان در ۶ شهر ایجاد شده و طرح‌های توسعه شعبات شهرهای صوفیان، ترکمن چای و شعبه ۲ تبریز نیز به انجام رسیده است.

اردلان افزود: توسعه شعبه ۴ تبریز، ساختمان اداری درمانگاه آذرشهر و درمانگاه هشترود نیز در دست اقدام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز