خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی:

تفکر اخلاقی، علوی و انقلابی شهریار گمنام مانده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۴۱

اولین جلسه هیئت علمی برگزاری کنگره بزرگداشت مقام دینی، آیینی، ارزشی و ولایی استاد شهریار در تبریز برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: روز شعر و ادب فارسی که به نام استاد شهریار رقم خورده، ظرفیت بسیار بزرگی است که متاسفانه آنطور که باید نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده مطلوب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن میلانی در اولین جلسه هیئت علمی برگزاری کنگره بزرگداشت مقام دینی، آیینی، ارزشی و ولایی استاد شهریار اظهار داشت: کنگره‌هایی که برای بزرگداشت این شاعر گرانقدر برگزار شده و می‌شود هرگز سبک زندگی، تفکر و اندیشه شهریار را به درستی به مخاطبین نشناسانده است.

وی با بیان اینکه تفکر اخلاقی، علوی و انقلابی شهریار گمنام مانده است، افزود: در بیشتر کنگره‌هایی که برای این شاعر تبریزی برگزار شده است تنها به خان ننه و حیدبابابی او به صورت نمادین پرداخته شده است در حالی که مضامین عرفانی، ولایی، اخلاقی، انقلابی و موارد دیگری در اشعار این استاد موج می‌زند.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه با تببین درست شعر شهریار می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات امروزی را رفع کرد، گفت: تعالی جمعیت و وفاق با همین افکار شکل می‌گیرد.

میلانی خاطر نشان کرد: «شهریار ملک سخن» را می توان نام آورترین شاعر معاصر ایران نامید که بی‌گمان آثار و اشعار وی جایگاه ویژه‌ای در میان شعر و ادب دوستان دارد.

وی تصریح کرد: شاعری که هر چند به زبان آذربایجانی تکلم می کرد و شعر می‌سرود اما اشعار فارسی او نیز شهرتی مثال زدنی دارند و در این میان شاید اثر معروف «همای رحمت» روشن ترین دلیل برای این ادعا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز