خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:

مبارزه با مواد مخدر جزو اولین اولویتهای مسایل اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۲۳

مبارزه با مواد مخدر جزو اولین اولویتهای مسایل اجتماعی استان آذربایجان شرقی در سالهای اخیر بوده است.

اولین جلسه کمیته علمی و پژوهشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با هدف سیاستگذاری و حساس سازی جامعه علمی استان در راستای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

به گزارش ایلنا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: بخشی از مشکلات جامعه از جمله برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و به ویژه بحثاعتیاد و مواد مخدر ناشی از تحمیل و مدیریت بدخواهان نظام است که در این خصوص دلایل متقنی داریم.

محمدعلی نصرتی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر جزو اولین اولویت های مسایل اجتماعی استان در سال های اخیر بوده است تصریح کرد: چنانچه از ابتدا در مهندسی مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ای هدفدار، راهی مشخص و کار علمی و پژوهشی صورت می‌گرفت و ظرفیتها و فرصتهای جامعه به خوبی ا حصا و شناسایی شده بود، قطعا امروز بسیاری از مشکلات و معضلات اعتیاد را نداشتیم.

وی مهم‌ترین موضوع در این عرصه را غفلت از برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد خواند و گفت: نتوانسته‌ایم نسبت به بسیج امکانات در خصوص پیشگیری اولیه از اعتیاد اقدام کنیم.

وی اهداف تشکیل کمیته علمی پژوهشی را عملیاتی کردن مصوبات وزیر کشور در جهت ایجاد موج اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

حسن ولی زاده رییس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در این نشست در سخنان خود، تبدیل شهر تبریز به شهری بدون معتاد را از اهداف بلندمدت این کمیته دانست و بر استفاده از ظرفیتهای علمی استان در راستای کمک به رفع مساله اعتیاد با مطالعه علمی مسایل و استفاده از نظرات کارشناسی و تاسیس پژوهشکده کاربردی علوم انسانی تاکید کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد موضوع فضای مجازی، ظرفیتها و آسیبهای این حوزه در دستور کار کمیته علمی و پژوهشی استان قرار گرفته و نسبت به ایجاد کار گروه ویژه فضای مجازی اقدامات لازم صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز