خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

تشکل‌های فاقد مجوز آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۳۸۰

تاکنون ۱۷ تا ۲۰ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی به استناد به اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذار شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از تدوین سند تدبیر و توسعه استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی در ۷ محوراساسی خبر داد.

به گزارش ایلنا سعید شبستری خیابانی، امروز، در نشست مدیران حوزه معاونت سیاسی و امنیتی با استاندار آذربایجان شرقی گفت: این سند در ۷ محور توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی، پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد، صیانت از حقوق شهروندی، توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد، تحکیم و تعالی بنیان خانواده، حمایت از سالمندان و معلولان و توسعه و ترویج فرهنگ، هنر و آداب و رسوم بومی تدوین شده است.

وی همچنین با ارائه گزارش ۶ ماهه گذشته اظهار داشت: در شش ماهه اخیر ۸۴ نشست در حوزه معاونت سیاسی و امنیتی برگزار شده، که حاصل این نشست ها تصویب ۶۳۵ مصوبه بوده است.

شبستری، با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی دارای ۲۱ شهرستان، ۴۶ بخش، ۶۲ شهر و ۱۴۵ دهستان است و در این بین ۴ فرمانداری ویژه، وجود دارد، در رابطه با سطح تحصیلات فرمانداران استان، گفت: در حال حاضر یکی از فرماندارن دارای مدرک دکتری و ۱۰ نفر کارشناسی ارشد و ۱۰ نفر دیگر دارای مدرک کارشناسی هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به تاثیر بخش صنعت در توسعه استان، گفت: در حال حاضر ۴هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد صنعتی، ۲۵۰ واحد صنعتی بزرگ بوده و ۱۷ تا ۲۰ واحد نیز تاکنون به استناد به اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذار شده است.

شبستری، در ادامه با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی، ۱۲۷ واحد آموزش عالی وجود دارد، اضافه کرد: از بین این تعداد ۸۱ واحد دولتی، ۳۶ واحد آزاد، ۳۰ واحد پیام نور و ۱۰ واحد آموزش عالی است و ۲۰۲ هزار و ۱۲۲ دانشجو در استان دراین واحد ها مشغول به تحصیل هستند.

وی، با تاکید بر ساماندهی خوابگاه های دانشجویی و در رابطه با بهبود وضعیت خوابگاه های دانشجویی، افزود: در این راستا اقداماتی انجام شده که تهیه شناسنامه خوابگاه ها، ارتباط با مراکز اقتصادی در جهت کارآفرینی، استفاده از منابع غیردولتی برای احداثخوابگاه ها، از مهمترین، فعالیت های کمیسیون دانشجویی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نزدیک شدن، به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اهمیت نظارت در اجرای هرچه بهتر انتخابات، خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو این معاونت اقدام به جمع آوری نظرات و فرمانداری ها در رابطه با نقاط قوت و ضعف اجرایی دوره های قبل، کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر ساماندهی تشکل های فاقد مجوز در استان، افزود: در این راستا ۱۷ تشکل سیاسی و ۱۴ تشکل دانشجویی ساماندهی شده است.

شبستری با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸۳ سمن فعال در استان وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان ۲۰ انجمن مردم نهاد و در حوزه اجتماعی ۲۳۲ سمن و در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۱۹۸ سمن و در حوزه فن آوری نیز ۱۱ سمن فعالیت می کنند.

وی افزود: تاکنون در حوزه اجتماعی و فرهنگی در مجموع ۱۶ کارگروه، کمیته، شورا و ستاد در رابطه با امور اجتماعی و فرهنگی، سلامت و امنیت غذایی، شورای آموزش و پرورش و نظارت بر سازمان ها ی مردم نهاد، صیانت از طرح امنیت عمومی و حقوق شهروندان تشکیل شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت صیانت از حقوق شهروندی، اضافه کرد: در راستای ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوقی شهروندی استان تعداد ۶۴ اداره در مرکز استان مورد بازرسی قرارگرفته اندکه حدود ۷۷درصد رتبه خوب و خیلی خوب را به خود اختصاص داده اند.

شبستری در رابطه با برنامه های یازده گانه ستاد صیانت از حقوق شهروندی، اظهار داشت: برنامه های ستاد متشکل از برگزاری نشست های فرهنگی و هنری، مشاوره های اخلاقی، خانوادگی و مذهبی، جلسات ستاد صیانت، بازرسی، رعایت شئونات اسلامی، راهنمایی و ارشاد مراجعان، برگزاری همایش، تولید آثار علمی و فرهنگی، هنری، فضاسازی تبلیغاتی و محیطی، اجرای دستورالعمل های مشاغل و تشویق کارکنان و مدیران، است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز