خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی تبریز:

تنها ۱.۵ درصد اراضی کشاورزی تبریز به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۹۷

تاکنون ۲۲۸هکتار از اراضی کشاورزی تبریز به سامانه های نوین آبیاری مجهزشده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: ۱.۵ درصد اراضی کشاورزی این شهرستان با قابلیت اجرای سامانه های نوین آبیاری به این سامانه ها مجهز شده است.

به گزارش ایلنا علی رخ افروز امروز در نشست کارگروه امور اقتصای و تولیدی این شهرستان با اشاره به رویکرد حمایتی دولت از اجرای آبیاری تحت فشار از جمله ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض افزود: با این وجود میزان پیشرفت این طرح و تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری قابل توجه نیست و تاکنون از ۱۶ هزار هکتار اراضی آبی شهرستان فقط در ۲۲۸ هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره وری آب در دشت تبریز ۳۵ درصد است و ۶۵ درصد هدر می رود، اجرای شبکه های مدرن در این دشت را لازم دانست.

رخ افروز با اعلام اینکه شهرستان تبریزبا تولید سالانه ۲۰۰ هزارتن محصول جایگاه مناسبی در زمینه کشاورزی استان دارد، افزود: این در حالی است که از ۴۵ هزار هکتار اراضی دیم و آبی، ۲۴ هزار هکتار کشت می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم رفته است، گفت: در زمینه سبزی و صیفی هم جایگاه مناسبی در استان داریم.

رخ افروز همچنین سطح بیمه اراضی کشاورزی را در شهرستان نامناسب دانست و افزود: دو هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی زراعی و ۴۰۰ هکتار باغات استان در سال جاری بیمه شده است که علت آن روند نامناسب تعیین خسارت و پرداخت غرامت از سوی صندوق بیمه کشاورزی می باشد که لازم است تغییرات در ساختار بیمه ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز