خبرگزاری کار ایران

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها:

الحاق اراک به کلان شهرهای کشور را اتفاقی لازم و ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۶۶

کلانشهر اراک با برخوداری از ظرفیت‌ صنایع مادر به خصوص در فناوری ساخت واگن‌، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تامین نیازهای سایر کلان‌شهرهای کشور به خصوص در حوه حمل‌و‌نقل ریلی ایفا کند.

شهردار تبریز از آمادگی این کلانشهر برای انتقال تجربیات مدیریت شهری به سایر شهرهای رو به توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی امروز در دیدار با شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک، اظهار داشت: محتوای بسیاری از معضلات حوزه مدیریت شهری در کشور، با برخی تفاوت‌های ظاهری و جزئی، یک‌سان و مشابه است؛ از این رو تعامل و ارتباط مستمر کلانشهرها، می تواند فرصت ها و راهکارهای مشابهی را برای رفع این معضلات، تحقق بخشد.

وی افزود: خوشبختانه ساختارها و پیش‌بینی‌های قانونی، از قبیل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کمیسیون بررسی مشکلات کلانشهرها در هیئت دولت و معرفی نمایند‌ه‌ای از شهرداران کشور به مجلس شورای اسلامی، در پیگیری مشکلات کلانشهرها، زمینه موثری برای تعاملات بین شهری کشور ایجاد کرده است.

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، با بیان این که توسعه و پیشرفت کشور، باید به صورت زیربنایی مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: استمرار این رویکرد، با در نظر داشتن جایگاه مدیریت های محلی و تحقق مدیریت واحد شهری، در کنار پیامدهای مثبتی از قبیل افزایش پاسخگویی شهرداری ها، تقویت شوراهای اسلامی شهر و کاهش مسئولیت های اجرایی دولت، موجب توسعه متوازن و یکدست کشور با پیشرفت یکدست شهرها خواهد شد.

نجفی الحاق اراک به کلان شهرهای کشور را اتفاقی لازم و ارزشمند خواند و افزود: کلانشهر اراک با برخوداری از ظرفیت‌ صنایع مادر به خصوص در فناوری ساخت واگن‌، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تامین نیازهای سایر کلان‌شهرهای کشور به خصوص در حوه حمل‌و‌نقل ریلی ایفا کند.

شهردار تبریز همچنن با اشاره به پیشینه، تمدن و ظرفیت های علمی، فرهنگی و صنعتی شهر تبریز، از آمادگی شهر تبریز برای انتقال تجربیات اداره شهر، در حوزه های مختلف عمران، خدمات، حمل‌و‌نقل و مدیریت بحران، به سایر شهرها خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز