خبرگزاری کار ایران

انتقاد نماینده کارگران بازنشسته کشور از بی توجهی مسئولان نسبت به مسایل بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۵۸

میزان مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران در هر حال نباید کمتر از حقوق مزد کارگر عادی باشد.

نماینده کارگران بازنشسته کشور از بی توجهی مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به مسایل بازنشستگان و مستمری بگیران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حاج کریم صادقزاده تبریزی که امروز در جمع گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران استان آذربایجان شرقی سخن می گفت اظهار داشت: میزان مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران در هر حال نباید کمتر از حقوق مزد کارگر عادی باشد.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران باز نشسته تامین اجتماعی کشور افزود: انتظار داشتیم که با توجه به جلسات و نامه های متعدد به مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از نمایندگان قانونی بازنشستگان جهت حضور در هیئت امناء و هیئت مدیره و هیئت نظارت و به ویژه شورای عالی کار به منظور هم افزایی و مشارکت در اتخاذ تصمیمات مهم و سرنوشت ساز دعوت صورت می گرفت اما متاسفانه تاکنون در دولت تدبیر و امید توجهی جدی به این موضوع نگردیده و ما شاهد رفع مسایل کلان جامعه بازنشستگان به طور جدی نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی در آستانه تعیین افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران قرار داریم و برابر تصریح قانون، میزان مستمری بازنشستگان و
مستمری بگیران در هر حال نباید کمتر از حقوق مزد کارگر عادی باشد و این در حالی است که قریب ۶۰ درصد از جامعه ۵/۲ میلیونی بازنشستگان و مستمری بگیران از حداقل حقوق مستمری برخوردارند.

صاد قزاده افزود: با وجود آنکه نمایندگان کارگران بر اساس ماده ۴۱ قانون کار در شورای عالی کار حضور موثر دارند و مدافع حقوق جامعه تحت پوشش خود در تعیین میزان حقوق و دستمزد سالیانه خود می باشند، متاسفانه این حق برای خانواده بزرگ بازنشستگان و مستمری بگیران پیش بینی نگردیده است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران باز نشسته تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: عدم حضور نمایندگان بازنشستگان و مستمری بگیران فارغ از آنکه مصوبات شورای مزبور را از جامعیت و وجاهت کافی برخوردار نمی نماید و تنها نقطه نظرات و دیدگاه های نمایندگان جامعه کارگری را در نظر می گیرد، پاسخگویی اقناعی مسئولان کانون عالی را به عنوان نماینده بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور به مخاطبان خود بسیار دشوار نموده است.

وی افزود: چندین سال است که مسایل کلان جامعه بازنشستگان همچون همسان سازی حقوق با توجه به تورم اقتصادی و عدم تعادل میان حقوق و هزینه های روز مره زندگی، افزایش حقوق سالیانه بر اساس واقعیت ها و تورم در جامعه، اجرای طرح ارائه سهمیه حج و عتبات عالیات و تخصیص سبد کالای ضروری تحت عنوان سیاست حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه توسط دولت تدبیر و امید و افزایش عیدی سالانه همانند شاغلین دو ماه حداقل حقوق و مساعدت لازم به حق بیمه مکمل به قوت خود باقی است و رسیدگی و توجه عاجل دست اندرکاران را طلب می کند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور در عین حال از تلاش ها و فعالیت های انجام یافته در خصوص بهبود برخی از مسایل رفاهی بازنشستگان و مستمری بگیران از قبیل تخصیص وام قرض الحسنه، تعیین سهمیه اعزام به عتبات عالیات، مشهد مقدس، برگزاری المپیاد ورزشی و مانند آن قدردانی و ابراز رضایت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز