خبرگزاری کار ایران

افزایش ۵/۲ برابری پهنای باند اینترنتی دانشگاه تبریز

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۲۹

پهنا و سرعت باند اینترنت دانشگاه تبریز از ۱۰۰ مگا بیت بر ثانیه به ۲۵۰ مگا بیت بر ثانیه افزایش یافته است. / با این افزایش پهنای باند، دانشگاه تبریز از این نظر در ردیف اول دانشگاه های کشور قرارگرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از افزایش ۵ / ۲ برابری پهنای باند اینترنتی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد مقدم واحد امروز در جمع خبرنگاران گفت: پهنا و سرعت باند اینترنت دانشگاه از ۱۰۰ مگا بیت بر ثانیه به ۲۵۰ مگا بیت بر ثانیه افزایش یافته است.

وی، با اشاره به اینکه با این افزایش پهنای باند، دانشگاه تبریز از این نظر در ردیف اول دانشگاه های کشور قرارگرفته است، افزود: امروزه ارتباطات الکترونیک نقش بسیار مهمی در انتقال و گسترش علم دارند که از این پس بیش از ۲۷ هزار کاربر فعال در شبکه دانشگاه، با سهولت کار های علمی خود را انجام خواهند داد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز، همچنین به راه اندازی سرویس های جدید از جمله HOT SPOT در حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته سرویس اینترنت دانشگاه از طریقVPN یا نرم افزارDialer ارائه می شد که در اتصال از طریق VPN علاوه بر نیاز به تنظیمات IP سرور در کامپیوتر کاربر، ترافیک داخل شبکه دانشگاه از ترافیک بیرونی تفکیک نمی شد و استفاده از Dialer نیز محدودیت هایی مانند، وابستگی به سیستم عامل ویندوز، سختی کاربری و توقف توسط آنتی ویروسها را به همراه داشت VPNلذا با راه­اندازی این سرویس، علاوه بر رفع مشکلات فوق، کاربران میتوانند بدون ساخت VPN، از طریق شبکه وای فای که در اکثر فضاهای عمومی، ساختمان­ها و حتی سلف ها و سالن ها دایر شده است، به اینترنت وصل خواهند شد.

مقدم واحد افزود: با این پهنا همزمان سه هزار نفر می توانند online از امکانات شبکه استفاده نمایند و از این پس امکان برگزاری ویدئو کنفرانس های پایدار با همه نقاط دنیا و کشور فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با راه اندازی و استفاده از جدیدترین سیستم firewall، شبکه این دانشگاه جزو امن ترین شبکه های اینترنتی دانشگاه های کشور محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز