خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

اجرای طرح زوج و فرد خودروها در تبریز در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۱۰

تبریز باید به چند هسته مختلف تبدیل شود. / رفع مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای تبریز به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: رفع مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای تبریز که بیشتر در هسته مرکزی این کلانشهر مشهود است نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدصادق پورمهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهارداشت: در برنامه‌ای بلند مدت، این شهر باید از حالت تک هسته‌ای خارج و مراکز تجاری، درمانی و تفریحی در چند هسته از شهر ایجاد شود.

وی با اشاره به ترافیک شدید در هسته مرکزی این شهر به دلیل وجود مراکز تجاری متعدد و اجتماع پزشکان در آن گفت: یکی از راهکارهایی که در کوتاه مدت می تواند از مشکلات ترافیکی این محدوده و آلودگی هوا بکاهد توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

پورمهدی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم ترافیک شهری کاهش یابد و تبریز از هوایی سالم برخوردار باشد باید خدمات الکترونیکی در ادارات را توسعه دهیم و از سفرهای درون شهری بی مورد و مراجعه مردم به ادارات بکاهیم.

وی افزود: البته طرح های دیگری همچون طرح زوج و فرد خودروها در محدوده مرکزی در مواقع اضطراری در دست داریم که امیدوارم شهرداری با نصب دوربین های کنترل در اسرع وقت، این امکان را فراهم کند تا در مواقع اضطرار از تردد بیشتر خودرو در محدوده مرکزی جلوگیری کنیم.

پورمهدی گفت: هیچ وفت به دنبال طرحی نخواهیم بود که برای مردم ایجاد مشکل کند اما در مواقع اضطرار و هوای بسیار ناسالم، ناگزیر از اجرای طرح هایی همچون تردد خودروهای زوج و فرد هستیم.

وی همچنین بر فرهنگ استفاده از خودرو و همچنین تقویت فرهنگ ترافیکی در بین مردم در کاستن از بار ترافیکی و آلودگی هوا در تبریز تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز