خبرگزاری کار ایران

۴ فقره دیگر از احکام قلع و قمع ساخت وساز غیرمجاز دراراضی مرند اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۶۰۷

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰مورد از بناهای احداثی بدون مجوز تخریب شده و برای افرادی که بطور خودسرانه اقدام به احداثبنا کرده اند طرح دعوی خواهد شد.

در راستای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های کشاورزی و باغی، ۴ فقره دیگر از احکام قلع وقمع ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی شهرستان مرند اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند امروز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های کشاورزی و باغی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرند در ادامه اقدامات بازدارنده خود از ساخت وسازهای غیرمجاز علیه تعدادی از متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه های کشاورزی این شهرستان در مرجع قضایی طرح شکایت نموده بود که با پیگیری های لازم و همکاری مسئولان شهرستانی احکام قضایی آنها صادر و اجرا شد.

جلال رحیم زاده افزود: با توجه به اینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها جرم تلقی می شود و قانونگذار برای افراد خاطی مجازات های سنگینی در نظر گرفته، لازم است قبل از اقدام به هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان جهادکشاورزی گرفته شود در غیر اینصورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی اقدام به تخریب طرحهای احداثی بدون مجوز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیری های لازم و صدور حکم قطعی، متخلفین به جزای نقدی و قلع وقمع ساخت وساز غیرمجاز محکوم شدند افزود: در این راستا ۴ فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی کشکسرای و روستاهای پیام و سیوان شهرستان مرند با حضور نمایندگان دادگستری، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

رحیم زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۰مورد از بناهای احداثی بدون مجوز تخریب شده و برای افرادی که بطور خودسرانه اقدام به احداثبنا کرده اند طرح دعوی خواهدشد و بعد از رسیدگی به پرونده آنها با قاطعیت و جدیت قانونی براساس احکام صادره برخورد می شود

وی افزود: همچنین با آن دسته افراد سودجو که نسبت به خرید وفروش اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی و ساخت وسازهای غیرمجاز در این اراضی اقدام می نمایند با قاطعیت توسط مسئولین مربوطه برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند تأکید کرد: گشت های نظارتی این مدیریت، بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صورت مستمر و جدی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز