خبرگزاری کار ایران

سند تدبیر توسعه شهرستان‌های شبستر و بناب تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۲۶

بیست و سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

سند تدبیر و توسعه شهرستان‌های شبستر و بناب در بیست و سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی که صبح امروز(شنبه) به ریاست معاون برنامه‌ریزی استاندار برگزار شد، به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا در این نشست پس از ارایه گزارش شاخص‌های توسعه و قابلیت‌ها و تنگناهای شهرستان‌های شبستر و بناب از سوی فرمانداران این دو شهرستان، اسناد تدبیر توسعه آنها با در نظر داشتن هسته‌های کلیدی تصویب شد.

هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان شبستر شامل اصلاح الگوی کشت و آبیاری، توسعه گردشگری، استفاده از ظرفیت صنعتی و پذیرش سرریز صنعتی تبریز و هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان بناب با درنظرداشتن اصلاح الگوی کشت و مدیریت زنجیره تولید محصولات کشاورزی، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی(با گرایش فولاد و صنایع فلزی و توسعه گردشگری
به تصویب رسید.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست گفت: عدم وجود برخی مسایل شهرستان‌ها در سند تدبیر توسعه به معنای بی‌توجهی به آنها نیست، چرا که برخی از مسایل مهم در سند استانی مورد توجه قرار گرفته و برخی از آنها نیز جزو وظایف جاری دستگاه‌هاست.

داود بهبودی، افزود: سند تدبیر توسعه یک اقدام ویژه برای استفاده بهتر از قابلیت‌های شهرستان‌هاست که در یک دوره زمانی پیش‌بینی شده باید انجام شود و این سند نافی بقیه فعالیت‌های شهرستانی نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر شناسایی ظرفیت های توسعه شهرستان ها و لحاظ آن در سند تدبیر توسعه تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های خیرین به عنوان یکی از ظرفیت های توسعه باید مد نظر فرمانداران باشد چرا که تاکنون کارهای بزرگی توسط خیرین در استان صورت گرفته است.

سعید شبستری خیابانی افزود: رویکرد سند تدبیر توسعه استان، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر منابع موجود است، اما این به معنی چشم پوشی از اعتبارات ملی نبوده و دستگاه ها باید برای جذب اعتبارات ملی نیز برنامه ریزی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز