خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی:

مردم در اسناد تدبیر توسعه استانی وشهرستانی آذربایجان شرقی نظر می دهند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۵۱۷

۱۵ سند شهرستانی تدبیر توسعه آذربایجان شرقی به تصویب رسیده است.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اسناد تدبیر توسعه استانی و اسناد شهرستانی آن پس از تصویب در شورای برنامه ریزی به هم اندیشی گذاشته می شود.

به گزارش ایلنا داود بهبودی در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی و کمیته برنامه ریزی شهرستان بستان آباد، اظهار داشت: طی یک فراخوان عمومی از تمام صاحب نظران دعوت خواهیم کرد تا نظرات خود را در خصوص این سند به مجموعه اجرایی استان منعکس کنند.

وی از تصویب ۱۵ سند شهرستانی تدبیر توسعه خبر داد و گفت: بقیه اسناد شهرستانی نیز طی روزهای آینده به تصویب خواهد رسید.

بهبودی با بیان این که الگوی به کار رفته در سند تدبیر توسعه استان موسوم به الگوی هسته های کلیدی، مبنای برنامه ششم توسعه کشور قرار گرفته است، افزود: همه استان ها موظف شده اند که برنامه ششم خود را بر این مبنا تنظیم کنند و در این راستا کارشناسان استانداری آذربایجان شرقی با حضور در تمامی استان ها روند تدوین این سند را آموزش می دهند.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به سند تدبیر توسعه شهرستان بستان آباد که قبلا در شورای برنامه ریزی استان تصویب شده بود، گفت: در این سند چهار هسته کلیدی در محورهای گردشگری، آبرسانی از سد کلقان، صنایع معدنی و منطقه ویژه اقتصادی تعریف شده است.

بهبودی افزود: درک ما این است که این چهار موضوع، محورهای اصلی توسعه شهرستان هستند و این به معنای آن نیست که در زمینه های دیگر نمی توان کاری کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از اعتبارات عمرانی شهرستان بستان آباد ارایه کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۵ پروژه عمرانی در این شهرستان اجرا می شود که ۷۴ پروژه مستمر و ۴۱ پروژه جدید و نیمه تمام هستند.

بهبودی، مجموع اعتبارات مصوب این پروژه ها را در سال جاری ۲۱۴ میلیارد ریال و میانگین تخصیص آن را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: میزان تخصیص اعتبارات عمرانی این شهرستان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

فرماندار بستان آباد هم در این جلسه کمبود نیروی انسانی در ادارات، ساخت و سازهای غیرمجاز، برداشت غیراصولی از معادن و نبود مدرسه شبانه‌روزی دختران را از جمله مشکلات این شهرستان اعلام کرد و خواستار حل آنها شد.

یدالله قاری زاده همچنین گزارشی از وضعیت عمومی شهرستان بستان آباد ارایه کرد و گفت: چهاربانده کردن محور بستان‌آباد به سراب، گازرسانی به روستاها، رفع نقاط حادثه‌خیز، اجرای طرح هادی روستاها و رفع مشکلات بزرگراه پیامبر اعظم از برنامه‌های مدیریت این شهرستان است.

حجت الاسلام رضوی، امام جمعه بستان آباد نیز در این جلسه با بیان این که قبل از بیان مشکلات باید نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را یادآور شویم و خدماتی که انقلاب به شهرها و نقاط محروم داشته است را فراموش نکنیم، گفت: مسوولان نسبت به رفع موانع و رفع مشکلات اقدام کنند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان، اظهار داشت: در شرایطی که جامعه به سمت برنامه‌های سطحی حرکت می‌کرد، آذربایجان‌شرقی پیشگام برنامه‌های زیربنایی در زمینه توسعه استان بر اساس برنامه‌های سند تدبیر و توسعه شهرستان‌ها شد.

غلامرضا نوری، بازسازی خانه استاد شهریار در روستای خشکناب، احداثایستگاه راه آهن بستان آباد، بهسازی راه ها، اجرای طرح های هادی روستایی و افزایش میزان گازرسانی به روستاها در این شهرستان را خواستار شد.

در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران اجرایی استان نیز در خصوص وضعیت اجرای پروژه های عمرانی و سایر مسایل شهرستان بستان آباد گزارش دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز