خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

افزایش شادی و نشاط در جوانان از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۵۱۳

جوانان زمینه ساز وپاسخگوی تغییرات اجتماعی هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: افزایش شادی و نشاط در جوانان و نیز بالابردن میزان مشارکت این قشر، از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایلنا سید محمد شروین اسبقیان در جمع شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی اظهار داشت: قشر نوجوان و جوان که سهم بسیاری از جامعه را تشکیل می دهد باید از انگیزه، استعداد و قدرت این قشر نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: دوره جوانی بهترین دوران است و دوران جوانی را دوران نیرو و نشاط همراه با بالاترین حد سلامت ذکر است.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با اشاره به نگاه ویژه امام راحل و رهبرمعظم انقلاب به جوانان گفت: رویکرد ما به جوانان باید رویکردی باورمندانه باشد و این نوع نگاه در دولت وجود دارد.

وی زمینه سازی برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق، بالابردن میزان مشارکت قشر جوان در امور مختلف و توجه به اوقات فراغت نسل جوان را امری مهم دانست و افزود: بحثجوان یکی از شاخص های توسعه کشور محسوب می شود زیرا جوان از توان و استعداد خاصی برخوردار است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

اسبقیان خاطرنشان کرد: یکی از معضلات بزرگ جوانان، بحثاشتغال است که بسیار اساسی است و باید همه بخش های اجرایی به امور جوانان بپردازند و نباید مشکلات جوانان را فقط به اداره کل ورزش و جوانان بسپاریم.

اسبقیان به نقش سازنده رسانه ها در این امر اشاره و اضافه کرد: رسانه ها می توانند نقش پررنگی در کاهش ناهنجاری های جامعه داشته باشد.

اسبقیان با بیان اینکه جوانان امروز در فرایند توسعه جوامع از جایگاه و نقش مھمی برخوردارند و می توانند زمینه ساز و پاسخگوی تغیرات اجتمایی باشند افزود: تربیت پذیری، مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری فعال، از ویژگیھای جوانان است که می توانند سھم بالایی در شکل دھی سرمایه انسانی، توسعه و ارتقاء سطح علمی و دانایی کشور داشته باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر اینکه ازدواج یکی از بسترھای مناسب برای رشد و توسعه جامعه است، گفت: ازدواج باعثاستقلال جوان و شکل دھی روند زندگی او می شود.

اسبقیان مسائل فرھنگی، اقتصادی و اجتماعی را از عمده ترین مشکلات و موانع ازدواج جوانان نام برد و افزود: بی تردید حل معضلات مربوط به ازدواج، نیازمند جامع نگری و توجه ھمه جانبه به است و این مشکلات با فرھنگ سازی، آموزش و ارائه مشاوره پیش از ازدواج و اموری از قبیل کم کردن ھزینه تشریفات مراسم عروسی ھا قابل حل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز