خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز خواستار شد:

فراهم کردن زمینه انتقال سوابق اعضای صندوق آینده ساز به سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۹۷۹

روند موجود عملکرد صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز برای کارگران مشکلات روحی و روانی، برای کارفرمایان گرفتاری و محیط های صنعتی تنش ایجاد می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز گفت: باید با تامین هزینه‌های مورد لزوم از محل منابع صندوق زمینه انتقال کامل سوابق اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز به سازمان تامین اجتماعی فراهم و اقدام اساسی برای رفع سریع و اساسی بحران موجود صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حاج کریم صادقزاده که امروز صبح در جمع گروهی از اعضای شوراهای اسلامی کار واحدهای صنعتی تبریز و نمایندگان عضو صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز سخن می‌گفت، از عملکرد صندوق آینده ساز طی سالهای گذشته انتقاد کرد و افزود: روند موجود عملکرد صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز برای کارگران مشکلات روحی و روانی، برای کارفرمایان گرفتاری و محیط های صنعتی تنش ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: برخورد صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز با کارگران و بازنشستگان مصداق بارزظلم و بهره‌کشی از اعضاست که ضرورت توجه و رسیدگی سریع و مسئولانه دولت و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را ایجاب می‌کند.

صادق زاده با انتقاد از برخورد مسئولین و به ویژه بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این صندوق اظهار داشت: از مسئولین دولت تدبیر و امید انتظار می رود خواسته های به حق کارگران عضو صندوق آینده ساز را تامین کنند، چرا که در صورت ورشکستگی احتمالی صندوق، محل تامین بودجه و بسته نجات مالی دولت جهت پاسخگویی به هزاران کارگر مشخص نیست.

وی روند مجمع عمومی صندوق آینده ساز را غیر حقوقی دانست و افزود: مجمع عمومی صندوق آینده ساز که اکثریت اعضا نسبت به آن اعتراض دارند، سالهاست که منویات عده ای خاص را به تصویب می‌رساند و توجهی به خواسته کارگران ندارد، کارگرانی که به دستور مسئولان وقت سازمان گسترش و به صورت غیر اختیاری عضوآن شده‌اند.

وی تعیین مستمری ناعادلانه، عدم اجرای کامل قانون بازنشستگی عادی و قانون بازنشستگی سخت و زیان آور و درخواست مبالغ هنگفت از کارفرمایان، اجرای قوانین غیر رسمی و نقض ماده ۲۳ قانون کار را بخشی از مشکلات عمده صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز