خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز:

مهندسان آذربایجان شرقی، پایین‌ترین حق‌الزحمه مهندسی را در کشور دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۲۵

ممکن است مسکنی ۲۰ سال یا ۵۰ سال عمر مفید داشته باشد؛ این اختلاف ۳۰ ساله، در واقع همان بهایی است که در قبال خدمات مطالعاتی و فنی به مهندس سازنده پرداخت‌کرده‌ایم.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مهندسان ساختمان استان آذربایجان‌شرقی، با وجود آنکه جزو زبده‌ترین مهندسان کشور هستند در عین حال، از بابت مطالعه و طراحی ساختمان‌ها، پایین‌ترین حق‌الزحمه مهندسی را در کشور، دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ایرج شهین باهر، که امروز در جمع خبرنگاران سخن می گفت اظهار داشت: در کشورهای توسعه‌یافته، ۳۰ درصد هزینه‌ها معطوف مطالعه است اما متاسفانه در کشور ما، اعتقاد راسخی به حوزه های مطالعاتی وجود دارد و همین امر باعثمی‌شود، در بخش‌های اجرایی و کیفی با مشکلاتی مواجه باشیم.

وی افزود: امروزه، مسکن مهم‌ترین بخش زندگی شهروندان و حاصل سال ها پس‌انداز آن هاست و بهایی که از در قبال دوام و اطمینان سرپناه خود، به مهندس سازنده می‌پردازیم، بسیار کمتر از هزینه‌های جبران خسارت و مشکلات آتی ساختمان هاست.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمانی استان ادامه داد: ممکن است مسکنی ۲۰ سال یا ۵۰ سال عمر مفید داشته باشد؛ این اختلاف ۳۰ ساله، در واقع همان بهایی است که در قبال خدمات مطالعاتی و فنی به مهندس سازنده پرداخت‌کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که هزینه‌ اخذ شده از سوی مهندسان سازنده، از تعرفه مصوب کمتر است،

شهین‌باهر با بیان این که گسل شمالی شهر تبریز از خطرناک‌ترین گسل‌های کشور است که فعالیت آن معمولاً با ریشترهای بالایی همراه است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که زلزله‌ حادثه‌ای است که معمولاً دیر به دیر روی می‌دهد، این موضوع باعثمی‌شود که اثرات مخرب و لزوم توجه به مباحثفنی و ایمنی، به سرعت از یاد برود؛ این درصورتی است که کیفی‌سازی بحثساخت و‌ساز باید به عنوان یک فرهنگ دایمی و جدی در میان شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که بحثمسکن، به هیچ عنوان محدود به یک چهاردیواری نیست، متذکر شد: مسکنی که فاقد کاربری‌های مهمی از قبیل پارک ودرمانگاه باشد، مطلوب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به این که ساختمان‌های بالای پنج طبقه باید دارای شناسنامه فنی، مشخصات مسکن و بیمه تصمین کیفیت باشند، گفت: با برخورداری از این شاخص‌ها، در صورت مواجه‌شدن ساختمان با خسارات احتمالی، مالکان ساختمانی، بدون نیاز به مراجعه به مهندسان سازنده، می‌توانند از طریق بیمه‌های مربوطه، خسارت وارده را جبران کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز