خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

۴۱۱ متخلف زیست محیطی آذریابجان شرقی دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۹۵۹

در این مدت ۷۶ مورد زنده گیری پرندگان شامل عقاب، دلیجه، بوتیمار، سارگپه، سهره، کبک و کبوتر در آذربایجان شرقی رخ داده که از نظر ارزش زیست محیطی برای ما اهمیت بسیار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از دستگیری ۴۱۱ متخلف زیست محیطی در۹ ماه ابتدای سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حمید قاسمی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون۲۴۳ فقره پرونده تخلف زیست محیطی در دستگاه قضائی در جریان است.

وی گفت در این مدت تعداد ۳۱ مورد شکار غیر مجاز پرندگان و ۲۸ مورد شکار غیر مجاز پستانداران رخ داده است

قاسمی با بیان این که پرندگانی که به صورت غیر مجاز شکار شده اند شامل مرغابی، کبک، غاز، بلدرچین و کبوتر بوده است، اظهارداشت: همچنین شکار غیر مجاز پستانداران شامل کل و بز، گراز، خرگوش، خرس و گرگ بوده است.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به این که در مدت زمان ۹ ماه ۷۶ مورد زنده گیری پرندگان رخ داده است، خاطرنشان کرد: برخی از این پرندگان که شامل عقاب، دلیجه، بوتیمار، سارگپه، سهره، کبک و کبوتر است، از نظر ارزش زیست محیطی برای ما اهمیت بسیار دارند

وی افزود: همچنین در این مدت هفت مورد زنده گیری پستاندارن شامل توله گرگ، جوجه تیغی، رودک، تشی و توله خرس رخ داده است.

قاسمی با ابراز خرسندی از این که هیچ موردی از صید غیر مجاز خزندگان رخ نداده است، عنوان کرد: اما سه مورد زنده گیری غیر مجاز خزندگان در خصوص مار آتشی انجام شده است.

وی با اشاره به ۵۴ مورد صید غیر مجاز آبزیان شامل ماهی رودخانه ای، خاطرنشان کرد: ۴۱ مورد شروع به شکار و صید و ۱۳ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده شامل مینا، طرقه، عقاب، سهره، دلیجه و کبک نیز در این مدت در آذربایجان شرقی رخ داده است.

قاسمی تعداد سلاح های کشف شده مجاز را بیش از سلاح غیر مجاز دانست و گفت: تا کنون ۸۹ مورد سلاح شکاری مجاز و تنها ۹ مورد سلاح غیر مجاز کشف شده است. جدای از آمار کشف سلاح طبق گزارش یگان حفاظت محیط زیست استان ۴۹ مورد ادوات و وسایل مورد نیاز برای شکار کشف شده است که شامل تور، قفس، قلاب، فشنگ، دوربین وچکمه است.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به آمار بالای آتش سوزی در جنگل ها و مراتع در جنگل های کشور در سال جاری، تعداد آتش سوزی های رخ داده در جنگل و مرتع را در این استان تنها ۶ مورد اعلام کرد و گفت: تعلیف غیر مجاز دام بر اساس بررسی های ما ۱۷ مورد ارزیابی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز