خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

کارمندان ادارات نباید بعد از گزینش به حال خود رها شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۵۳

اشتغال حق هر شهروند با هر گرایشی است، اما برای استخدام در دولت شرایط خاصی لازم است و کسی که به عنوان کارگزار دولت استخدام می‌شود باید از بین متقاضیان گزینش شود.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: کارمندان ادارات نباید بعد از گزینش به حال خود رها شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده که صبح امروز یکشنبه در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس گزینش در تبریز سخن می گفت با اشاره به اهمیت کار گزینش در نظام اداری، اظهار داشت: چرا با وجود گزینش، شاهد تخلفات در سیستم اداری هستیم و چرا فردی که شایستگی او برای ورود به این سیستم اثبات شده مرتکب تخلف می‌شود؟

وی افزود: گزینش افراد پاک و اصلح در سیستم اداری تاثیر مهمی در سالم‌سازی نظام اداری و رضایت‌مندی مردم از نظام دارد.

جبارزاده، گزینش‌گران را سربازان بی‌نام و نشانی دانست که اهمیت کار آنها بیشتر از بخش‌های دیگر است و افزود: کار گزینش، حرکت بر روی لبه تیغ است که در صورت کوچکترین غفلت ممکن است اشتباه جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که اهمیت کار گزینش نباید کمرنگ شود، گفت: پرونده‌های گزینش با آبرو و شخصیت انسان‌ها در ارتباط است، بنابراین حساسیت کار گزینش، دقت مضاعف در رسیدگی به پرونده‌ها را ایجاب می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که باید مراقب باشیم هیچ لطمه‌ای از عملکرد ما به نظام وارد نشود، گفت: هر تخلف یا رفتار غلطی که در دستگاه اداری رخ می‌دهد به شکلی به حساب حکومت اسلامی نوشته می‌شود.

وی با تاکید بر این که در گزینش باید حق انسان‌ها رعایت شود، گفت: آرای گزینش باید بر اساس قانون صادر شود و هر رایی که در گزینش صادر می‌شود باید دارای مدارک و مستندات کافی باشد.

جبارزاده افزود: وقتی استخدام دولتی محدود است طبیعتا متقاضیانی که استخدام نمی‌شوند به نوعی ناراضی خواهند بود، لذا باید سند و مدرک کافی برای عملکرد گزینش موجود باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به مسوولیت دولت در حوزه اشتغال، اظهار داشت: ایجاد زمینه‌های اشتغال برای جوانان و تمام شهروندان از طریق حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید وظیفه دولت است، اما اشتغال با استخدام دولتی متفاوت است.

وی افزود: اشتغال حق هر شهروند با هر گرایشی است، اما برای استخدام در دولت شرایط خاصی لازم است و کسی که به عنوان کارگزار دولت استخدام می‌شود باید از بین متقاضیان گزینش شود.

وی از هسته‌های گزینش استان خواست زمینه‌های بروز تخلفات در دستگاه‌های اداری را بررسی و راهکارهای کاهش تخلفات و جلوگیری از عوامل آن را ارایه کنند.

در این آیین از هشت نفر از مدیران برتر هسته‌های گزینش استان تجلیل و قدردانی شد.

شایان ذکر است در تاریخ ۱۵ دی سال ۱۳۶۱ با فرمان حضرت امام خمینی(ره) به ستاد پیگیری تخلفات قضایی و اداری، تمام هیات‌هایی که به نام گزینش در سراسر کشور تشکیل شده‌ بودند، منحل و مقرر شد هیات‌هایی تشکیل شود که معیار و ملاک همه وزارتخانه‌ها و مراکز دیگر را تهیه کنند.

پیرو این دستور، یک روز بعد ستادی با عنوان ستاد مرکزی پیگیری فرمان امام(ره) تشکیل و مقرر شد پس از انحلال هیات‌های گزینش در سراسر کشور، هیات عالی و هیات‌های مرکزی گزینش با حدود و وظایف تنظیم شده بر اساس فرمان امام تشکیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز