خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

سازمان تامین اجتماعی در مسیر ورشکستگی قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۱۵

در حال حاضر دولت بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است. / تا زمانی که مازاد نیرو‌ها در ادارات رفع نشود هر چقدر حقوق‌ها افزایش یابد باز نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر دولت بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا منادی که امروز در جمع خبرنگاران در تبریز سخن می‌گفت، تأکید کرد: با ادامه این روند این صندوق در آینده با ورشکستگی روبرو خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه توسعه بر مبنای نظام اداری سالم و کار آمد ایجاد می‌شود، گفت: با بحث‌هایی که این روز‌ها در خصوص نظام پرداخت هماهنگ مطرح است، مخالف هستم. چرا که هر گونه فعالیتی نسبت به ماهیت و کیفیت کار باید در نظر گرفته شود.

منادی بر ضرورت نیروسازی در کشور تأکید کرد و گفت: فقدان مدیرت صحیح به مشکل اساسی کشور تبدیل شده و بر همین اساس برای تعالی و پیشرفت کشور نیازمند تغییرات جدی و صحیح در عرصه مدیریتی کشور هستیم.

وی به تحولات پی در پی ایجاد شده در بدنه مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه با روی کار آمدن دولت جدید شاهد کنار گذاشته شدن نیرو‌های با تجربه و متخصص دولت قبلی هستیم و در مقابل در برخی موارد نیروهای کم توان وارد مدیریت می‌شوند و این تغییرات پی در پی باعثکاهش راندمان کاری شده است.

منادی از نبود ارتباط سازنده میان سفارت خانه‌ها با بیش از ۲ میلیون ایرانی در خارج از کشور انتقاد کرد و گفت: سفارت خانه‌ها بازوان توانمند کشور‌ها به شمار می‌آیند ولی متاسفانه سفارت خانه‌های ما در عرصه بین المللی غیر فعال هستند

وی با بیان اینکه وجود دو میلیون و ۱۰۰ نفر کارمند دولت با راندمان کاری بسیار پایین از معضلات اصلی بحث‌های نیروی انسانی در کشور به شمار می‌آید، بر ضرورت چابک سازی بدنه سازمان‌ها و ادرات دولتی تأکید کرد و گفت: برای نمونه با وجود بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش شاهد ادارات موازی در بدنه این وزارتخانه هستیم در حالی که بسیاری از کارمندان این مجموعه می‌توانند در بخش‌های دیگری و موثر‌تر مشغول به کار شوند.

منادی افزود: تا زمانی که مازاد نیرو‌ها در ادارات رفع نشود هر چقدر حقوق‌ها افزایش یابد باز نتیجه‌ای نخواهد داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه دولت جدید به وعده‌های دولت‌های گذشته شد و گفت: در دولت گذشته آزمون‌های استخدامی انجام شده و مردم امروز انتظار دارند این دولت به تعهدات دولت گذشته در خصوص استخدام‌ها عمل کند.

منادی به بی‌قانونی‌های وسیع صورت گرفته در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه این دولت نیز وارد ریل بی‌قانونی شده بود که خوشبختانه این موضوع رفع شد.

وی با تأکید بر پرهیز از توهین به دولت گفت: نباید با واژه‌های شیطنت آمیز فعالیت‌های دولت مورد نقد قرار گیرد بلکه همیشه اخلاق رعایت شود و با رعایت تمام ضوابط اخلاقی نسبت به فعالیت‌ها اظهار نظر داشته باشیم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولت در احیای دریاچه ارومیه ابراز نارضایتی کرد و گفت: متاسفانه دولت با وجود وعده‌هایی که در خصوص احیای دریاچه ارومیه داده بود هنوز کار عملیاتی در این خصوص انجام نشده و فعلا همه جلسات در نشستن و برخواستن خلاصه شده است.

وی از طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه استقبال کرد و گفت: این طرح می‌تواند در این برهه حساس به کمک دریاچه ارومیه بیاید

منادی افزود: در موضوع طرح انتقال آب ارس هیچ کس به وعده‌هایش عمل نکرد و در روز‌های پایانی دولت گذشته این موضوع با فوریت تصویب شد و امیدواریم با عملیاتی شدن این طرح شاهد نفس‌های تازه دریاچه ارومیه باشیم.

وی با اشاره به بحثاعتبارهای در نظر گرفته شده برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: آقای نوبخت می‌گویند هر طرح قابل اجرایی که برای احیای دریاچه بیاورید من بودجه می‌دهم ولی مشکل اینجاست که طرحی موجود نیست.

منادی با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به دنبال افزایش یک نفر نماینده استان هستیم اما در خصوص اینکه کدامیک از حوزه‌های انتخابیه افزایش نماینده داشته باشد تصمیمی گیری نشده است.

وی ضمن اعلام مخالفت خود با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با اجرایی شدن این روند شاهد کاهش ارتباط حاکمیت با مردم خواهیم شد.

منادی با اشاره به اینکه از نظر سیاسی نیز جناح‌های اصلاح طلب مخالف و اصولگرا موافق استانی شدن انتخابات مجلس هستند، افزود: به احتمال قوی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی رأی خواهد آورد و اگر شورای نگهبان رد نکند دور بعدی انتخابات مجلس به صورت جدیدی برگزار خواهد شد.

وی با اعلام مخالفت با سیاسی شدن و سیاسی کاری در دانشگاه‌ها گفت: در انتصاب‌های استانی به غیر از دانشگاه‌ها به هیچ عنوان دخالت نمی‌کنم چرا که معتقد هستم دانشگاه‌ها از علم دور مانده‌اند و باید افراد کاملا علمی در مدیریت دانشگاه‌ها منصوب شوند.

منادی افزود: در شرایط فعلی دانشگاه‌ها در نیمی از سال تعطیل هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی کاهش بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها یادآور شد و گفت: متاسفانه از قله‌های بر‌تر پژوهشی بسیار افول کرده‌ایم و در این بین شاهد کاهش بودجه پژوهشی دانشگاه‌های بزرگ به علت توزیع یکسان بودجه پژوهشی هستیم که در این خصوص طی گفت‌و‌گویی که با وزیر علوم داشتیم مقرر شده است اصلاحیه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه شود تا این روند مورد اصلاح قرار گیرد.

منادی دانشگاه آزاد اسلامی را نمادی از نمونه موفق اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی معرفی کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این دانشگاه در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه آزاد در برهه حساس کشور که شاهد خروج جوانان کشور برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بودیم با قدرت در عرصه علمی ورود پیدا کرد و بخش بزرگی از جوانان به سمت این دانشگاه سوق یافتند.

وی از تاسیس بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز خبر داد و گفت: برای این پروژه ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که به زودی شاهد افتتاح این بیمارستان خواهیم بود همچنین از سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در رشته دندانپزشکی دانشجو می‌پذیرد.

منادی از تاسیس واحد بین المللی این دانشگاه نیز خبر داد و گفت: این واحد در اسکو ویا تبریز استقرار خواهد یافت.

منادی با اشاره به فضای حاکم بر اقتصاد کشور خواستار ایجاد فضای رقابتی در بازار شد و گفت: متاسفانه‌ها دولت‌ها نگذاشتند بازار کشور رقابتی باشد و در این بین قیمت گذاری‌ها بر روی محصولات مشخص به اقتصاد ضربه می‌زند و این نوع قیمت گذاری‌ها به اقشار کم برخوردار جامعه لطمه وارد کرده است.

وی اقتصاد کشور را وابسته به نفت دانست و گفت: خام فروشی بلای جان کشور شده و همه برای رهایی از این مشکل باید دست به دست هم دهیم.

منادی در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل مس آذربایجان سودی برای ما نداشته است، گفت: برخی فعالیت‌ها در مس سونگون تعطیل شده است و باید پیگیر این موضوع باشیم.

وی خام فروشی را بلای جان مس سونگون نیز دانست و گفت: متاسفانه محصول مس سونگون به صورت خام در دیگر شهر‌ها به ورق مس تبدیل می‌شود و عوایدی برای ما ندارد در این راستا باید با راهکارهای مناسب از جمله خصوصی سازی برای اعتلای این صنعت گامن برداریم چرا که وظیفه دولت کار حاکمیتی است.

منادی، در خصوص آلودگی شهر تبریز افزود: بخشی از آلودگی شهر‌های کشور به دلیل طوفان‌هایی است که از طرف کشور عراق به کشور ما وارد می‌شود و این موضوع فرا ملی است.

وی با اشاره به طرح موضوع چاپ نماد آذربایجان بر روی اسکناس گفت: آذربایجان از دیر باز پایتخت سیاسی کشور بود است و رشد سیاسی در استان ما بی‌نظیر است و اگر کسی بتواند این موضوع را به نتیجه برساند من به وی رای خواهم داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با فعالیت دانشگاه در حوزه‌های سیاسی موافق نیستم چرا که به نظرم دانشگاه باید به دنبال تولید علم باشد، همین حالا هم نیمی از سال دانشگاه‌های ما تعطیل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز