خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

مرطوب نگه داشتن سطح دریاچه ارومیه تحقق یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۶۲

برخی مقاومت‌ها در خصوص اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه قابل قبول نیست. / اقدامات دستگاه‌های اجرایی علیرغم مشکلات موجود برای احیای دریاچه ارومیه آغاز شده است.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: هیچ تردیدی در اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل جبارزاده امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: همت و اراده مردم تسریع کننده طرح‌هاست و اگر بنا باشد که مردم کمک نکنند هیچ پروژه‌ای به نتیجه نمی‌رسد، چرا که دولت با صدها طرح و پروژه نیز به تنهایی قادر به احیای دریاچه نیست.

وی با اشاره به این که احیای دریاچه وارد فاز عملیاتی شده است، افزود: اقدامات دستگاه‌های اجرایی علیرغم مشکلات موجود آغاز شده و اراده و عزم جدی در تک‌تک دستگاه‌های عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه دیده می‌شود.

جبارزاده با تاکید بر این که دریاچه ارومیه باید احیا شود، گفت: این کار جزو باورهای عمیق دولت تدبیر و امید است و شاید هیچ‌کس به اندازه شخص دکتر روحانی به این موضوع حساسیت ندارد.

وی با اشاره به این که طبیعتا روند احیای دریاچه زمان‌بر است، گرچه وضعیت دریاچه امروز نسبت به سال گذشته بهتر شده است، افزود: هدف ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال اول، مرطوب نگه داشتن سطح دریاچه عنوان می‌شد که امروز تحقق یافته و نگرانی از خشک شدن دریاچه مرتفع شده است.

جبارزاده با بیان این که مهم‌ترین کار رساندن آب به پیکره دریاچه است، گفت: مشارکت همه‌جانبه مردم در این زمینه ضروری است و باید مردم را نسبت به اهمیت قضیه توجیه کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: کمیته تشکل‌های مردم‌نهاد مهم‌ترین نقش را در این راستا دارد و باید از فکر و ایده مردم و مشارکت و همکاری آنها به بهترین شکل استفاده کند.

جبارزاده با انتقاد از برخی مقاومت‌ها در خصوص اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، گفت: قابل قبول نیست که برخی انتظار احیای دریاچه را داشته باشند، اما حاضر نباشند که محدودیت‌های آبی و کشاورزی در منطقه آنها ایجاد شود.

وی با بیان این که مردم نسبت به بحثدریاچه ارومیه آگاهی دارند، تصریح کرد: امروز دیگر زمان اطلاع‌رسانی و هشدار درباره خشک شدن دریاچه ارومیه گذشته است و باید مرحله اجرایی و عملیاتی شویم که همه باید در این مرحله همکاری کنند.

جبارزاده گفت: هرجایی که امکان صرفه‌جویی در مصرف آب و ذخیره آب‌های سطحی و وارد کردن آن به دریاچه ارومیه باشد باید استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: نباید بحثاطلاع‌رسانی را به صدا و سیما محدود کنیم و باید از همه ابزارهای اطلاع‌رسانی به ویژه فضای مجازی استفاده کنیم.

جبارزاده افزود: ایجاد سایت ستاد احیای دریاچه ارومیه برای انعکاس اقدامات این ستاد و وضعیت دریاچه ارومیه به مردم ضروری است و از طریق این پل ارتباطی می‌توان از نظرات مردم نیز بهره‌مند شد.

وی از عضویت شهرداری تبریز به عنوان یکی از دستگاه‌های مجری طرح‌های احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: بازگشایی مسیر حوضه آبریز دریاچه ارومیه توسط شهرداری تبریز باید تا خود دریاچه ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر پیگیری تخصیص اعتبارات مصوب، توجه ویژه دستگاه‌های استانی به بحثصرفه‌جویی در مصرف آب و برق، تشکیل ستادهای احیا در شهرستان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه تاکید کرد.

وی گفت: دبیرخانه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه به صورت ۲۴ ساعته فعال است و این شورا از طرف استانداری صد درصد مورد حمایت بوده و در تصمیم‌گیری اختیار کامل دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز