خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

زمان مبارزه با ماهواره گذشته است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۳۴

تکنولوژی‌های جدیدی مانند شبکه‌های اجتماعی آمده و ما متاسفانه هنوز در مقوله مبارزه با ماهواره سیر می‌کنیم. / یاس، ناامیدی و احساس بی‌هویتی جوانان ما را تهدید می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی یاس، ناامیدی و احساس بی‌هویتی را از جمله مسایل تهدیدکننده نسل جوان دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید شبستری خیابانی، صبح امروز، دوشنبه، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از راه‌های مقابله با این آسیب‌ها، بالا بردن نشاط اجتماعی و مشارکت دادن جوانان در امور است.

وی با بیان اینکه دولت وجود جوانان را فرصتی برای کشور می‌داند، افزود: مطالبات جوانان باید به نحوی تامین شود که خود آن‌ها در امور مشارکت داده شوند.

شبستری خیابانی با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های اجتماعی هستند و می‌توان با اعتماد سازی، آن‌ها را در امور مختلف مشارکت داد، افزود: آینده متعلق به جوانان است و آنان روزی عهده دار سکان مدیریت این کشور می‌شوند، از این رو باید نیازهای آن‌ها را احصا و تامین کنیم و در این خصوص نباید با اطلاعات و اندیشه‌های گذشته وارد شویم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی به موضوع ماهواره اشاره کرد و گفت: زمان مبارزه با ماهواره گذشته چرا که تکنولوژی‌های جدیدی مانند شبکه‌های اجتماعی آمده و ما متاسفانه هنوز در مقوله مبارزه با ماهواره سیر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شبکه‌های مجازی، رشد سریعی کرده‌اند و با بحثفیلترینگ نمی‌توان با این شبکه‌ها مقابله کرد و تا زمانی که فرهنگ استفاده از این شبکه‌ها و ماهواره‌ها را در جامعه نهادینه نکرده‌ایم، با مشکلات مختلفی مواجه خواهیم بود.

شبستری گفت: اگر با جوانان ارتباط نداشته و فضا را برای مشارکت آن‌ها فراهم نکنیم، به طور حتم جوان به مسایل دیگری گرایش خواهد یافت.

وی به توانایی‌ها و ظرفیت‌های بخش غیردولتی در امور جوانان اشاره کرد و افزود: هنوز فضا برای فعالیت این بخش در کشور باز نشده است، اما دولت به دنبال فعال کردن این بخش است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی به خطرات و آسیب‌های مختلفی که جوانان را تهدید می‌کند، اشاره کرد و گفت: امروز قطع ارتباط روحانی مسجد با جوانان جای تاسف دارد و همین امر فضا را برای افرادی که باورهای غلط مذهبی و فتواهای بی‌اساس می‌دهند، باز‌تر و جوانان را دچار خوف کرده است.

شبستری به استفاده از توانایی‌های بسیج در رفع مشکلات و امور جوانان تاکید کرد و از ستاد ساماندهی خواست با مشخص کردن شاخص‌های مشارکت، دستگاه‌ها را به ارایه برنامه‌های مرتبط با امور جوانان ملزم کند.

وی گفت: راه طولانی تا عملیاتی کردن برنامه‌های جوانان داریم اما ناامید نیستیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اینکه سیاست دولت، کاهش تصدی‌گری است و در این راستا از تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت می‌شود، از دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان خواست آن‌ها را برای تشکیل چنین سازمان‌هایی تشویق و ترغیب کنند.

حسن استوار آذر همچنین بر توجه بیشتر به فضای مجازی و تهدیدهای آن برای نسل جوان و استفاده از توان بسیج در حوزه جوانان تاکید کرد.

در این جلسه برنامه‌های پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در حوزه جوانان مورد بحثو بررسی اعضا قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز