خبرگزاری کار ایران

کوهنوردان دانشگاه تبریز بیستمین سال فعالیت خود را گرامی داشتند

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۹۸۱

گروه کوهنوردی اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز در سال ۱۳۷۳ ایجاد شده که در مجموع ۱۱۵۹۰ نفر در ۴۹۹ برنامه صعود و کوهنوردی شرکت داشته‌اند.

بیستمین سال ایجاد گروه کوهنوردی اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز، با حضور اعضای این گروه در این دانشگاه، گرامی داشته شد.

به گزارش ایلنا، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جمع به عنوان یک عضو قدیمی گروه، عملکرد گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه را ستودنی خواند و گفت: صعود گروه کوهنوردی به اکثر کوه‌های منطقه و کشور و برخی کشورهای دیگر، نشان از تحرک و نشاط دارد و امیدوارم که این همبستگی در سالهای آتی بیشتر شود.

محمد تقی اعلمی، همچنین کوهنوردی را یکی از ورزشهای مفرح و استقامتی توصیف کرد که در کنار سختی‌های خاص خود، لذت و نشاط خاصی دارد و سن و سال در این ورزش چندان مهم نیست و هر کسی که علاقه به کوه و طبیعت دارد، می‌تواند در سطح‌های مختلف، به این ورزش بپردازد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با اشاره به نقش ورزش در سلامتی جسم و روان، گفت: ورزش، بهترین روش برای سالم نگه داشتن جسم در کنار سلامتی روان است و کوهنوردی نیز به عنوان بهترین ورزش هوازی با زیبایی‌های خود، روح انسان را با طبیعت پیوند می‌دهد.

حسین امامعلی پور، افزود: ورزش کوهنوردی در دانشگاه تبریز در بخش کارکنان بسیار فعال است و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این ورزش مفرح در بین دانشجویان نیز نهادینه شود؛ چرا که ورزش کوهنوردی علاوه بر حوزه @ های فیزیکی، حوزه‌های اخلاقی و فرهنگی نیز دارد که در کنار هم می‌توانند دانشجویان را به سمت تعالی روح سیر بدهند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه تبریز نیز در این آیین برپایی چنین نشست‌هایی را از جنبه‌های گوناگون مبارک خواند و گفت: در این مراسم‌ها ضمن تجدید خاطرات ۲۰ ساله کوهنوردی، تعاملات و همکاری‌ها بیشتر شده و با اعضای گروه می‌توان به ارایه راهکارهای بهتر برای استفاده حداکثری از پتانسیل‌های گروه پرداخت.

سعید اهری زاد افزود: در طی سالهای فعالیت گروه کوهنوردی اساتید و کارکنان دانشگاه، فعالیت‌های چشمگیری داشته و صعود به کوه‌های آرارات، سبحان و نمرود در کشور ترکیه و شاه داغی در کشور آذربایجان، دماوند، سبلان، علم کوه، توچال، تفتان، شیرکوه، زردکوه و قلل سهند، از جملۀ این فعالیت‌هاست که علاوه بر ورزش و تفریح، روحیه هم اندیشی گروهی و ایثار را در انسان بالا می‌برد.

محمود نوالی، از اعضای پیشکسوت گروه کوهنوردی این دانشگاه، از دیگر سخنرانان این مراسم بود که کوهنوردی را ورزشی الهی و معرفتی خواند و گفت: کوهنوردی، ورزش حیرت در برابر عظمت کوه‌ها، تمرین صبوری و استقامت و تصمیم در تنهایی است که روحیه تعاون را در زندگی شخصی نیز بالا می‌برد و با دیدگاه زیباشناختی می‌توان نماد زیبایی‌های خلقت را در مقابله با کوه به تماشا ایستاد.

وی همچنین صعود به کوه‌های خارج از کشور را از دیگر برنامه‌های مفید گروه کوهنوردی دانست و افزود: صعود قله‌ها و کوه‌های بزرگ، غروری مقدس به انسان دست می‌دهد که انسان در اوج شکوه و بلندی، به آفریده‌های بیکران در هستی نگاه می‌کند و قدرت لایزال خداوند را شکر می‌گوید.

عظیم قیچی ساز، دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه تبریز و تنها کوهنورد ایرانی که توانسته به سیزده قله بالای هشت هزارمتری صعود کند، نیز از دیگر سخنرانان این آیین بود که دانشگاه را محلی برای رسیدن به آرامش فکری توصیف کرد و گفت: من هر موقع از کوه‌ها خسته می‌شوم، با حضور در دانشگاه تبریز و گرفتن روحیه از دانشگاهیان و اساتید، خستگی‌ام را فراموش می‌کنم.

بر پایه همین گزارش، گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه تبریز در سال ۱۳۷۳ تاسیس شده که در مجموع ۱۱۵۹۰ نفر در ۴۹۹ برنامه صعود و کوهنوردی شرکت داشته اندکه از این تعداد ۴۹ مورد خارج از استان و ۴ مورد خارج از کشور(قلل آرارات، سبحان و نمرود در کشور ترکیه و شاه داغی در کشور آذربایجان) بوده است.

شایان ذکر است: خلیل سلطان القرایی با شرکت در ۳۹۸ برنامه اجرا شده، نفر اول شرکت در برنامه‌های کوهنوردی بوده و حسن همدانلو و محمود نوالی به ترتیب با ۳۸۷ و ۳۸۳ بار شرکت، نفرات بعدی بیشترین شرکت در برنامه‌های اجرا شده گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه تبریز داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز