خبرگزاری کار ایران

عملیات اجرایی بزرگترین مجموعه تولید مکانیزه قارچ کشور در منطقه آزاد ارس آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۳۷۷

با اتمام مجموعه و تکمیل پنج فاز این پروژه بزرگترین مجموعه تولید مکانیزه قارچ دنیا در ایران و با تولید سالانه ۲۵ هزار تن خواهد بود.

یک واحد تولید مکانیزه قارچ در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس کلنگ زنی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عملیات اجرایی فاز نخست مجموعه تولید قارچ مکانیزه با تولید سالانه پنج هزار تن در مرز ایران و آذربایجان شروع شد.

در این آیین سرمایه گذار پروژه تولید قارچ با بیان اینکه بزرگترین مجموعه تولید مکانیزه قارچ در کشور آمریکا با تولید سالانه ۲۰ هزار تن فعال است گفت: با اتمام مجموعه و تکمیل پنج فاز این پروژه بزرگترین مجموعه تولید مکانیزه قارچ دنیا در ایران و با تولید سالانه ۲۵ هزار تن خواهد بود.

داود احمدی گفت: این پروژه با اشتغالزایی پنج هزار نفری در ۵۰ هزار مترمربع و در ۱۸ مجموعه مختلف با بکارگیری یک هزار دستگاه تولید قارچ احداثمی شود.

وی با اشاره به ارزش غذایی قارچ گفت: قیمت قارچ یک پنجم قیمت پروتپیین های گوشتی می باشد و ارزش غذایی بسیار خوب و حتی مطلوب تر دارد.

احمدی افزود: امروزه مصرف قارچ در جهان با توجه به ارزش غذایی فوق العاده آن افزایش یافته و سرمایه گذاری های مناسبی با توجه به امکان تولید قارچ های با مصرف دارویی و درمانی افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: متاسفانه مصرف قارچ در کشور علیرغم قمیت پایین و ارزش غذایی بالا ۹۰۰ گرم می باشد ولی در کشورهای حوزه خلیج فارس این عدد ۳ الی ۷ کیلوگرم می باشد.

این نخبه بین المللی در ادامه با اشاره به دستگاه اختراعی خود در زمینه تولید مکانیزه قارچ از مصرف کم و بهره وری بالای این دستگاه خبر داد و افزود: دستگاه های وارداتی تولید قارچ صرفه اقتصادی نداشتند و در این راستا با تجربه ۱۰ ساله اقدام به ساخت دستگاهی ایرانی و با تکنولوژی کاملا داخلی کردیم.

داود احمدی اضافه کرد: در روش سنتی برای تولید هر یک کیلوگرم قارچ ۲۵ لیتر آب و ۲ لیتر گازوییل مصرف می شود درحالیکه با دستگاه های ما برای تولید یک کیلوگرم قارچ فقط پنج لیتر آب لازم بوده و مصرف انرژی آن برق تک فاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز