خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

خداآفرین مستعد رونق کشت و صادرات محصولات کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۳۷۲

محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس با وجود آب فراوان و خاک مرغوب مستعدترین منطقه برای توسعه کشت و صادرات محصولات کشاورزی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خداآفرین را مستعد رونق کشت و صادرات محصولات کشاورزی دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس محسن خادم عرب باغی در آیین کلنگ زنی بزرگترین مجموعه تولید مکانیزه قارچ کشور در خداآفرین گفت: محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس با وجود آب فراوان و خاک مرغوب مستعدترین منطقه برای توسعه کشت و صادرات محصولات کشاورزی است.

وی افزود: سرمایه گذاری هایی که به اقتصاد ملی کمک کرده و در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی بودجه کشور به نفت باشند با حمایت ۱۰۰ درصدی روبرو خواهند بود.

خادم عرب باغی افزود: یکی از استراتژی های سازمان منطقه آزاد ارس حمایت از سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی است چراکه این صنعت با وجود پیشرفت های علمی بسیار سودآورتر از استخراج و فروش نفت بوده و اشتغالزایی مناسبی دارد.

وی به راه اندازی و آغاز برداشت محصولات گلخانه ای در مجموعه ۱۴۰ هکتاری گلخانه ارس در جلفا اشاره کرد وگفت: مسیر توسعه ارس از جلفا تا شمال استان اردبیل به جهت وجود آب رودخانه ارس و خاک بسیار مرغوب برای کشاورزی مستعد رونق صنعت کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک و صادرات است.

خادم عرب باغی موقعیت بسیار ویژه منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشور را یادآور شد و افزود: با توجه به موقعیت ارس در نزدیکی به بازار ۳۰۰ میلیونی حوزه قفقاز و نزدیکی به کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خود مختار نخجوان و همچنین تحولات اخیر در کشورهای منطقه و نیاز به واردات برخی محصولات از ایران منطقه آزاد ارس مهمترین نقش را در صادرات کالا دارد.

شایان ذکر است با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس فاز نخست بزرگترین مجموعه تولید مکانیزه قارچ کشور با تولید سالانه پنج هزار تن کلنگ زنی شد. این پروژه در پنج فاز و با تولید سالانه ۲۵ هزار تن و اشتغالزایی پنج هزار نفری در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس احداثمی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز