خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی:

مشاغل سبز در آذربایجان شرقی گسترش می‌یابد

کد خبر : ۲۳۵۸۴۷

راهکارهای عملیاتی نمودن مشاغل سبز در آذربایجان شرقی بررسی شد.

اولین نشست شورای مدیران ادارات کل حفاظت محیط زیست و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با هدف بررسی و ارائه راهکار عملیاتی برای اجرای مفاد تفاهم نامه مشاغل سبز در محل اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی برگزار گردید.

به گزارش ایلنا در این جلسه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مشاغل سبز گفت: رفع بحران بیکاری و تخریب محیط زیست با ایجاد مشاغل سبز امکان پذیر خواهد بود.

حمید قاسمی افزود: اشتغال، رشد اقتصادی، تولید و حفظ محیط زیست لازمه توسعه کشور است و ما زمانی می توانیم از اقتصاد توسعه یافته صحبت کنیم که محیط زیست را حفظ کرده باشیم و این نگاه که توسعه و رشد اقتصادی موجب تخریب محیط زیست است نگرشی غلط است چرا که می توان با برنامه ریزی صحیح هر دو را در کنار هم داشته باشیم.

وی گفت: ما در این جلسه راهکارهای اجرایی نمودن تفاهمنامه ۸ ماده ای ما بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی نمودیم و قرار بر این شد نمایندگان و کارشناسان دو اداره کل در خصوص توسعه مشاغل سبز نسبت به پیش نویس تفاهم نامه استانی در اسرع وقت اقدام نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: توسعه پایدار به معنی پایبندی به الزامات محیط زیستی و داشتن پیوست های محیط زیستی برای طرح های توسعه ای و صنعتی است، به گونه ای که چرخ توسعه و صنعت با رعایت مسائل محیط زیست بچرخد.

میر احد حسینی از گسترش مشاغل سبز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد انگیزه وارتقای بهره وری نیروی کار، توسعه محیط های کاری سالم، کاهش حوادثو بیماری ها از مزایای مشاغل سبز است.

مشاغل سبز مشاغلی هستند که مصرف انرژی را کاهش می‌دهند و پسماندهای کمتر و قابل بازیافتی تولید می‌کنند که در نتیجه آن هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی کمتر می‌شود و به حفظ طبیعت و محیط‌زیست کشور نیز کمک می‌کنند.

در زمینه مشاغل سبز تفاهم نامه ای بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز