خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و شوارهای استانداری آذربایجان شرقی:

تشکیل دبیرخانه دایمی ازدواج و خانواده در آذربایجان شرقی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۴۰۸

برای رفع آسیب‌های اجتماعی ناشی از ازدواج‌های غلط، باید آموزش‌های قبل از ازدواج به جوانان در جامعه ترویج یابد.

مدیرکل امور اجتماعی و شوارهای استانداری آذربایجان شرقی بر تشکیل دبیرخانه دایمی ازدواج و خانواده در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن استوار آذر عصر دیروز در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل موسسه شفا «شبکه فعالین ازدواج» استان آذربایجان شرقی تشکیل شده بود اظهار داشت: برای رفع آسیب‌های اجتماعی ناشی از ازدواج‌های غلط، باید آموزش‌های قبل از ازدواج به جوانان در جامعه ترویج یابد.

وی گفت: تشکیل اتاق فکر ازدواج و خانواده در استان تاثیر مثبتی در حل معضلات ازدواج خواهد داشت.

استوار آذر با اشاره به معضلات اجتماعی همچون طلاق، بیکاری و اعتیاد اظهار داشت: اکنون جوانان جامعه با معضلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، برای رفع این آسیب‌های اجتماعی باید دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد تعاملی سازنده داشته باشند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی، گفت: رهبر معظم انقلاب به صورت موشکافانه‌ای به سبک زندگی پرداخته‌اند که باید منویات ایشان را در اولویت برنامه‌های خود برای حل معضلات اجتماعی قرار دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی و شوارهای استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید سازمان‌هایی چون شهرداری نیز برای رفع معضلات حوزه ازدواج و خانواده با موسسه شفا تعاملی سازنده داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه صداسیما و رسانه می‌تواند در ترویج آموزش‌های لازم قبل از ازدواج و رفع مشکلات خانواده گامی موثر بردارد، گفت: صداوسیمای استان می‌تواند با تولیدات و مستندات خود جهت ارایه آموزش‌های قبل از ازدواج نقش بسزایی ایفا کند.

استوارآذر گفت: از طریق اداره کل اجتماعی برنامه ریزی و بودجه می‌توانیم بانک‌ها را ملزم به ارایه تسهیلات ازدواج بکینم.

وی با بیان اینکه با رشد تکنولوژی و پیشرفت علمی شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم، تاکید کرد: باید برای مصونیت از آسیب‌های اجتماعی حاصل از فضاهای مجازی و تکنولوژی‌های نوین بستری مناسب فراهم شود، چرا که این آسیب‌های اجتماعی درشان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

استوارآذر در خاتمه همچنین بر لزوم سرمایه گذاری برای پژوهش در زمینه ازدواج و خانواده در استان تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز