خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی:

ناوگان عمومی آذربایجان شرقی ظرف یک سال آینده نوسازی و تجهیز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۹۰

میزان فرسودگی ناوگان عمومی استان آذربایجان شرقی رتبه نخست کشوری را دارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نوسازی و ساماندهی ناوگان عمومی استان از برنامه های اصلی مدیریت ارشد استان خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد صادق پورمهدی صبح امروز درآیین بزرگداشت روز ملی صنعت حمل و نقل در تبریز در جمع مدیران و فعالان حمل و نقل جاده ریلی و هوایی استان گفت: مفاد و عملیات اجرایی این موضوع تصویب و در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ستادی تحت مدیریت استانداری آذربایحان شرقی و با حضور نمایندگانی از حوزه حمل و نقل جاده ی، ریلی و هوایی استان و نیز با مشارکت بانک های استان تشکیل شده و بر اساس برنامه زمان بندی قرار است در مدت یک سال نسبت به نوسازی و تجهیز ناوگان عمومی و خصوصی استان اقدام کند.

وی افزود: نوسازی و ساماندهی ناوگان عمومی استان از برنامه های اصلی مدیریت ارشد استان است که مفاد و عملیات اجرایی آن تصویب و در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی ادامه داد: صنعت حمل و نقل کشور و استان به رغم توانمندیهای بالا از عقب ماندگی و فرسودگی فزاینده رنج می‌برد به گونه‌ای که هم اکنون ناوگان فعال باری با عمر متوسط ۱۷ سال و با کمترین بازدهی اقتصادی در جاده‌های کشور رفت و آمد می‌کند.

پورمهدی حمل و نقل را یکی از مهمترین بخشهای زیر بنایی در اقتصاد و توسعه پایدار خواند و گفت: هم اکنون در آذربایجان شرقی افزون ۲۲ هزار و ۶۳۳ دستگاه ناوگان باری فعال است که تعداد ۱۲ هزار و ۸۹۲ دستگاه آن بیش از ۲۰ سال و دو هزار و ۳۴۱ دستگاه آن بالای ۴۰ سال عمر دارد.

به گفته وی از نظر میزان فرسودگی ناوگان استان آذربایجان شرقی رتبه نخست کشوری را دارد که این مساله اهمیت و توجه به امر نوسازی را دو چندان می‌کند.

میزان فرسودگی ناوگان آذربایجان شرقی رتبه نخست کشوری را دارد

پورمهدی با اشاره به موقعیت راهبردی آذربایجان شرقی و قرار گرفتن آن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و اروپا، جایگاه این استان در حوزه حمل و نقل جاده، ریلی و هوایی در سطح ملی و بین المللی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسط ناوگان باری این استان سالانه بیش از ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تن کالا حمل و جا به جا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالانه افزون بر ۱۱ میلیون مسافر توسط سه هزار و ۳۴۲ دستگاه انواع ناوگان مسافربری و ۱۲ پایانه مسافری فعال استان جا به جا می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۲۷۸ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۱۴ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافربری، افزون بر ۲۸ هزار دستگاه ناوگان باری و نیز دو پایانه مرزی مشترک با جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مناطق مرزی جلفاو نوردوز در استان گفت: همچنین ۳۵ شرکت حمل و نقل بین المللی و ۲۲ تشکل صنفی فعال از دیگر ظرفیتهای حمل و نقل استان به شمار می‌رود.

وی بر ضرورت به روز بودن و تجهیز ابزار و آلات صنعت حمل و نقل استان به نرم افزازهای مدون و الکترونکی در راستای برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: این مهم در کاهش زمان، هزینه‌ها و روان بودن خدمات مهم است.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به سیاست دولت در واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: ما به پیروی از سیاستهای دولت برنامه تقویت و توسعه شرکتهای خصوصی درحوزه حمل و نقل را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا از هر اقدام حمایت می‌کنیم.

پور مهدی همچنین در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک روز ملی صنعت حمل و نقل به مدیران و فعالان این حوزه از روز به عنوان فرصتی مناسب برای قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست اندرکارن و شاغلان بخش حمل و نقل استان یاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز