خبرگزاری کار ایران

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجان شرقی:

توسعه شهرستان‌ها بر اساس سند توسعه راهبردی صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۸۳

سند توسعه راهبردی دارای چهار هسته کلیدی شامل ایجاد و توسعه شهرک صنایع تبدیلی، اصلاح الگوی کشت، گردشگری، استخراج و فرآوری مواد معدنی است.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجان شرقی گفت: توسعه شهرستان‌های استان در سایه برنامه سند توسعه راهبردی آن‌ها محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا جلیل صریحی امروز در نشست شورای راهبردی عجب شیر در فرمانداری این شهرستان افزود: سند توسعه راهبردی دارای چهار هسته کلیدی شامل ایجاد و توسعه شهرک صنایع تبدیلی، اصلاح الگوی کشت، گردشگری، استخراج و فرآوری مواد معدنی است.

وی با بیان اینکه از قابلیت‌های شهرستان‌ها با تشکیل شورای راهبردی توسعه بهره برداری می‌شود، اظهارکرد: در این سند تمام نقاط قوت و ضعف سرمایه گذاری و توسعه شهرستان‌ها توسط مدیران کل، مدیران شهرستان و مشاوران استاندار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه بر ضرورت ایجاد زمینه مساعد برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مسوولان باید با تعریف و تبیین موارد سرمایه گذاری، سوژه‌های جذاب را برای سرمایه گذاران بومی و غیر بومی معرفی و آن‌ها را برای سرمایه گذاری در عرصه‌های تولید و اشتغال ترغیب کنند.

ابراهیم طاهری، افزود: برای خدمت بیشتر به مردم و حل و فصل مسائل و مشکلات آنان گام‌های اساسی برداشته شده و فعالیت‌ها فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر محور سند توسعه این شهرستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود سند توسعه، اظهار داشت: پیشرفت و توسعه شهرستان باید متوازن، همه جانبه و متناسب با پتانسیل‌های موجود و براساس نیاز سنجی، امکان سنجی و اولویت بندی شود.

شهرستان عجب شیر با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز