خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

هنرمندان عکاس فر و شکوه آیین های عزاداری امام حسین(ع) را ثبت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۷۹

با معرفی آثار برتر آیین اختتامیه مسابقه عکس محرم در تبریز برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنرمندان عکاس فرّ و شکوه آیین های عزاداری امام حسین(ع) را در حافظه‌ تاریخ ثبت می‌کنند.

به گزارش ایلنا علی‌اکبر صفی‌پور امروز در آیین اختتامیه مسابقه عکس محرم در تبریز گفت: امام حسین(ع) فصل مشترک بین انسانهای آزاده‌ جهان است و آیین‌های عزاداری آن امام همام کهکشانی برای معراج دلدادگان به شمار می رود.

وی افزود: زبان عکس به همان اندازه که بی نیاز از ترجمه است، برای بیان شایسته و اثر بخش در تمامی موضوعات عینی و قابل انتقال نیازمند توجه است که این مقوله هم باید مدنظر متولیان فرهنگ وهنر و هم خود هنرمندان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار امیدواری کرد تا با نگاهی ژرف و توام با پژوهش و همچنین با بهره گیری از زبان بین­المللی عکس شاهد خلق آثاری ماندگار در حوزه‌ فرهنگ عاشورا باشیم

وی تاکید کرد: این مسابقه می‌تواند زمینه‌ای برای توجه به موضوعات معنوی بوده و تلاشی برای دست­یابی به آثاری ماندگار در عرصه عکاسی دینی و ارزشی باشد.

صفی پور خاطرنشان کرد: شایسته است هنرمندان با حضور قلب و بهره‌وری از مفاهیم ناب و تحول‌زای مضامین نهضت عظیم امام حسین(ع) و پیام‌های این حماسه، آثاری درخور خلق نمایند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمینه هنر عکاسی گفت: این مسابقه محل مناسبی برای تعامل هنرمندان عکاس و طرح آثار فاخر به منظور تبیین ابعاد مختلف حماسه‌ی حسینی و نمایان سازی آثار فردی و اجتماعی محافل و مجامع سوگواری ان حضرت است.

صفی پور حرکت خودجوش هنرمندان عکاس استان برای برگزاری ان مسابقه را بسیار ارزشمند و شایسته‌ی تقدیر دانست.

براساس این گزارش پس از انتشار فراخوان مسابقه در بخش حرفه‌ای یک هزار و ۷۶۸ قطعه عکس از ۱۹۶ هنرمند عکاس استانی به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود که براساس رای هیات داوران ۶۰ اثر به بخش نمایشگاه راه یافته و پنج اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند و در بخش غیرحرفه‌ای نیز از تعداد ۱۵۸ قطعه عکس که از ۳۰ هنرمند به دبیرخانه ارسال شده بود ۵ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

گفتنی است این مسابقه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ محرم و عزاداری، بیان مصور احساسات عاشقانه مردم در سوگواری و عزاداری ماه محرم، شناسایی زیبایی و زوایای پنهان عزاداری محرم، شناساندن حادثه عاشورا از زاویه هنر به مردم آزاده جهان، شناسایی هنرمندان آیینی استان در بخش عکاسی و جذب هنرمندان عکاس بر فعالیت‌های فرهنگی مذهبی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، انجمن هنر عکاسی استان و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز