خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

مرکز علمی – کاربردی فرهنگ و هنر در تبریز تاسیس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۲۲

تاسیس مرکز علمی – کاربردی فرهنگ وهنر در آینده ای نزدیک محقق و زمینه برای ادامه‌ تحصیل هنرجویان هنرستانها در این استان فراهم خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تاسیس مرکز علمی – کاربردی فرهنگ و هنر در تبریز خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور در آیین گرامیداشت روز پژوهش و فرهنگ عمومی که با حضور حمید شاه آبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر در تبریز برگزار شد، ‌ گفت: تاسیس مرکز علمی – کاربردی فرهنگ وهنر در آینده ای نزدیک محقق و زمینه برای ادامه‌ تحصیل هنرجویان هنرستانها در این استان فراهم خواهد شد.

وی توزیع عادلانه فرصت های مهارت آموزی و گسترش زیرساخت های آموزشی را نیاز اساسی فرهنگ به خصوص در حوزه استان آذربایجان‌شرقی خواند و اظهار داشت: این استان با بهره مندی از سه هنرستان، کانون استعدادها و علاقمندان فراوانی در حوزه فرهنگ است که اهمیت تاسیس این مرکز علمی و کاربردی را مضاعف می نماید.

صفی‌پور شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای منطقه را همسو با وظایف این اداره کل به عنوان متولی اصلی فرهنگ دانست و با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: آنچه که از مجموعه طرح های پژوهشی استنباط می شود این است که باید موضوعات و نیازهای استان در این حوزه رصد شده و پژوهش ها با توجه به اولویت های استان انجام گیرد.

صفی‌پور با بیان اینکه انجام کارهای پژوهشی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر باعثآسیب شناسی و پیشگیری از مشکلات و معضلات می‌شود افزود: امروزه پژوهش به مهم‌ترین رکن بشریت در جوامع تبدیل شده است و توجه به این امر باعثحفظ دستاوردها و ثبت و ضبط تولیدات و آثار فاخر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیتهای این اداره کل در حمایت از پژوهش‌های حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: این اداره کل روندی را در پیش گرفته که براساس آن همزمان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مجموعه‌‌ی آثار مکتوب نیز در این حوزه تولید می‌شود.

وی همچنین از انتشار مجدد " نامه‌ فرهنگ آذربایجان " خبر داد و گفت: این مجموعه می­تواند محمل مناسبی برای ارائه‌ی دیدگاهها و نظرات اصحاب فرهنگ و هنر باشد.

صفی‌پور همچنین از افزایش هفت برابری بودجه‌ خرید کتاب و همچنین حمایت از چاپ آثار قلمی نویسندگان و به حداقل رسندن زمان صدور مجوز نشر در این استان خبر داد.

گفتنی است در این آیین از فعالان و پژوهشگران برتر حوزه‌ی فرهنگ و هنر تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز