خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

توسعه تشکل‌های کارگری در آذربایجان شرقی به طور جدی پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۴۲

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: اگر در یک واحد تولیدی یک تشکل رسمی ایجاد نشود قطعاً با تشکل‌های غیر رسمی مواجه خواهیم بود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش تشکل‌های کارگری در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا میر احد حسینی صبح امروز در نشست هم اندیشی نهادهای مدنی کارگری و بازنشستگی استان با بیان اینکه فعالیت‌های نهادهای کارگری اکنون مطلوب بوده و در خدمت کارگران می‌باشد گفت: فعالیت نهادهای کارگری، موجب آسایش و آرامش نیروی کار و کاهش استرس‌های کارگران است و بر همین اساس توسعه این تشکلات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی تأکید کرد: هر چه آرامش در فعالیت کارگران وجود داشته باشد قطعاً برای جامعه متناسب بوده و سبب پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه آموزش و تقویت فرهنگ کار و تولیدی موثر‌ترین راهبرد در کاهش معضلات اجتماعی به شمار می‌رود افزود: آموزش، مهارت شغلی نیروی کار را افزایش داده و موجب بهره وری، خلاقیت و کار آفرینی می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در ادامه به ارتباط هر چه بیشتر نمایندگان کارگران و کار آفرینان با این اداره کل تاکید کرد و گفت: ارتباط هر چه بش‌تر جامعه کارگری با اداره کل تعاونی کار و رفاه اجتماعی استان موجب کاهش تنش‌ها و حتی بر طرف شدن خیلی از مشکلات خواهد شد.

وی تأکید کرد: اگر در یک واحد تولیدی یک تشکل رسمی ایجاد نشود قطعاً با تشکل‌های غیر رسمی مواجه خواهیم بود.

لازم به ذکر است نشست هم اندیشی نهادهای کارگری و بازنشستگی استان آذربایجان شرقیبا هدف توسعه کمی و کیفی تشکلهای کارگری و بازنشستگی و چگونگی نظارت بر نهادهای مدنی کارگری و شناسائی و معرفی ظرفیتهای موجود ایجاد تشکلهای کارگری و ارایه راهکارهای عملی آن برای کارگاههای فاقد تشکل و تاسیس و راه اندازی دبیرخانه مشترک تشکل‌های کارگری در جهت پیشبرد واهداف سازمانی و هماهنگی بهینه در جهت معرفی نمایندگان کارگران در هئیت‌های تشخیص و حل اختلاف و ایجاد کمیته‌های تخصصی آموزشی، رفاهی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، درمانی و هماهنگی در برگزاری سمینار‌ها و همایش و گردهمائی‌های بزرگ تشکیل شده بود.

در این هم اندیشی همچنین شرکت کنندگان، مسئولان تشکلات کارگری نقطه نظرات خود را در جهت توسعه کمی و کیفی و رشد نهاد کارگری و بازنشستگی ارایه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز