خبرگزاری کار ایران

انتقاد شهردار تبریز از عدم اجرای قانون «تخصیص بخشی از جرایم راهنمایی ‌و‌ رانندگی به شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۳۰۹

از ابتدای امسال بیش از یک میلیون متر‌مربع از معابر و مسیرهای متعدد سطح شهر، با صرف هزینه‌ ۲۵۰ میلیارد ریال، آسفالت شده است؛ این در حالی است که در سال جاری، هیچ رقمی از محل جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری تبریز تحقق نیافته است.

شهردار تبریز، از عدم اجرای منسجم قانون تخصیص بخشی از جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی امروز در شورای معاونان شهرداری تبریز گفت: عدم اجرای قانون تخصیص بخشی از جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌ها، در حالی است که شهرداری‌ها مسئول اصلی توسعه و تجهیز مسیرهای شهری بوده و در مقابل حوادثگوناگون رانندگی پاسخگو هستند.

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اضافه کرد: با این وجود، تحقق این درآمد به شهرداری ها معمولاً به سختی صورت می‌گیرد.

شهردار تبریز با اشاره به وضعیت اجرای این قانون در شهر تبریز گفت: از ابتدای امسال بیش از یک میلیون متر‌مربع از معابر و مسیرهای متعدد سطح شهر، با صرف هزینه‌ ۲۵۰ میلیارد ریال، آسفالت شده است؛ این در حالی است که در سال جاری، هیچ رقمی از محل جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری تبریز تحقق نیافته است.

نجفی افزود: علاوه بر این رسیدگی و نوسازی علایم راهنمایی و رانندگی، تابلوها، رنگ آمیزی و شستشوی جداول، سالانه میلیاردها تومان، در قالب هزینه‌های جاری به شهرداری تحمیل می‌کند.

نماینده شهرداران کشور با بیان این که این موضوع را به طور جدی از طریق شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پیگیری می‌کنیم، گفت: شهرداری تبریز، علی‌رغم محدودیت‌ منابع مالی، رسیدگی و نظارت مستمر به وضعیت خیابان‌ها را به عنوان یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های خود مورد توجه قرار داده است.

نجفی تأکید کرد: بی شک تحقق‌ این بخش از درآمد، نقش موثری در تقویت و تجهیز زیرساخت‌های راهنمایی و رانندگی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز