خبرگزاری کار ایران

مسوول امور ورزش بانوان ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

بانوان آذربایجان شرقی برای حضور پررنگ در المپیاد ۲۰۱۶ آماده شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۶۱

در استان ورزش همگانی جایگاه واقعی خود را یافته و حضور حداکثری و پرشور بانوان در همایشهای همگانی نشانگر این امر است که بانوان به این باور رسیده اند که ورزش یکی از نیازهای اصلی زندگی است و در جهت سلامتی جسم و روان ضروری و واجب است.

مسوول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: ضروری است بانوان برای حضور پررنگ در المپیاد ورزشی ۲۰۱۶ از هم اکنون برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ملیحه علیزاده در نشست با نایب رییسان هیات های ورزشی استان افزود: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان برای پرورش و رسیدگی بیشتر به قهرمانان، آماده همکاری با هیات های ورزشی است.

وی از نایب رییسان هیات ها خواست قهرمانان ملی و بین المللی و همچنین ورزشکاران مستعد را شناسایی و برای حضور در المپیاد بین المللی ۲۰۱۶ برنامه ریزی کنند.

علیزاده گفت: در استان ورزش همگانی جایگاه واقعی خود را یافته و حضور حداکثری و پرشور بانوان در همایشهای همگانی نشانگر این امر است که بانوان به این باور رسیده اند که ورزش یکی از نیازهای اصلی زندگی است و در جهت سلامتی جسم و روان ضروری و واجب است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی ورزش بانوان استان قهرمان پرور و توسعه ورزش قهرمانی است که نیاز است با برنامه ریزی راهبردی کوتاه و بلند مدت قدمهای اساسی را برای توسعه ورزش قهرمانی و مدال اوری بانوان استان در میادین کشوری و بین المللی و آسیایی برداشته شود.

علیزاده استعدادیابی را مهمترین اولویت ورزش بانوان دانست و تصریح کرد: استعدادیابی و شناسایی این استعدادها و حفظ و ارتقاء از مهمترین اهداف بوده و اقدامات مناسبی را با کمک آموزش و پرورش آغاز کرده ایم که با جدیت پیگیر این سیاسیت راهبردی ورزش بانوان هستیم.

وی بر استعدادیابی ورزشکاران مستعد از بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: در این راستا یک مربی از هر هیات ورزشی جهت استعدادیابی به مدارس معرفی شده تا بتوانیم با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت تعداد قهرمانان استان را افزایش دهیم.

مسوول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تاکید کرد: ورزش آذربایجانشرقی در ایران رو به توسعه و پیشرفت است و تلاش می کنیم که این پیشرفت تداوم داشته باشد.

علیزاده اظهار داشت: ساختار بانوان در بخش های استانی ارتقا یابد و با استفاده از توانمندی های بانوان و نواب رئیس، خروجی مطلوبی را در ورزش بانوان شاهد باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از بحثهایی که نواب رئیس در هر رشته ورزشی باید به آن توجه داشته باشند موضوع فرھنگ و اخلاق است. اخلاق حرفه ای در ورزش با اخلاق پهلوانی عجین شده و امیداورم با ادامه دار بودن اخلاق گرایی در کنار فرهنگ سازی، شاهد رشد در این زمینه باشیم.

وی در خصوص توجه باشگاه های ورزشی به بانوان گفت: یکی از مهم ترین نیاز های ورزش بانوان در استان سرمایه گذاری مستقیم در این خصوص می باشد.

علیزاده ادامه داد: به منظور اعتلای ورزش بانوان استان رایزنی هایی با باشگاههای معتبر ورزشی استان از جمله تراکتورسازی، شهرداری تبریز و گسترش فولاد تبریز انجام دادیم که در صورت نهایی شدن آن ها شاهد سرمایه گذاری مستقیم این باشگاه ها در ورزش بانوان استان خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری محدود این باشگاه ها زمینه ایجاد نشاط و رونق ورزش بانوان را به همراه دارد ابراز امید واری کرد: با سوق دادن این سرمایه گذاری ها بی شک استعداد های فوق العاده ورزشی بانوان استان ظهور و بروز خواهد کرد.

در این نشست بر توجه به مسائل اخلاقی، نظارت بر باشگاهها از طرف هیات، استفاده از ظرفیت بسیج ورزشکاران در برنامه های فرهنگی تاکید شد.

خدایی از بسیج ورزشکاران برنامه های هفته بسیج را برای بانوان اعلام کرد و مهدوی و قنبری نائب رییسان بانوان هیاتهای شنا و جودو در خصوص مشکلات ورزش بانوان و عملکرد هیات گزارش دادند.

همچنین مسئولین بانوان هیاتهای جلفا، بناب و اهر نیز در این نشست مشکلات خود را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز