خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی:

برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان باید روستا ها توانمندتر شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۸۵۲

دولت در راستای توانمندسازی روستاها، بسته توسعه روستایی را تنظیم کرده است که مراحل اجرایی خود را طی می‌کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت: همخوانی نداشتن دخل و خرج روستاییان باعثمهاجرت آنها به شهرها و افزایش حاشیه‌نشینی در حوزه شهری شده است که برای جلوگیری از این مشکلات باید روستاها را توانمند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ایرج مرندی در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان مرند، با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید اظهار داشت: دولت تدبیر و امید رسیدگی به وضعیت روستاها و محرومیت‌زدایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی افزود: دولت در راستای توانمندسازی روستاها، بسته توسعه روستایی را تنظیم کرده است که مراحل اجرایی خود را طی می‌کند.

مرندی همچنین با اشاره به ضرورت مشارکت روستاییان در بحثاصلاح الگوی کشت، گفت: اجرای طرح کشاورزی پایدار و تغییر الگوی کشت، کاری بنیادین است که می‌تواند به عنوان الگوی کشاورزی کشور تبدیل شود و دهیاران و شوراها باید در فرهنگ‌سازی این امر حساس تلاش کنند.

بخشدار مرکزی شهرستان مرند هم در این همایش خواستار تعامل بیشتر دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با مدیران ادارت شد و گفت: دهیاران و شوراها به عنوان عامل ارتباط اصلی بین مردم و مسوولین هستند.

امیری راد گفت: توسعه روستاها مستلزم تعامل دهیاران و مسوولان است که این امر موجب ترقی و آبادانی روستاها و سهولت تصمیم‌گیری برای مدیران می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز