خبرگزاری کار ایران

فروردین سال آینده؛

با حمایت شهرداری تبریز سریال " آیاتای " برای نمایش خانگی کلید می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۱۱

این سریال که محصول مشترک دو کشور ایران و ترکیه است در ۲۴ قسمت و از طریق شبکه نمایش خانگی در ایران عرضه می شود و طی تفاهم نامه ای که انجام گرفته این سریال همزمان از شبکه SHOWTVترکیه نیز پخش خواهد شد.

با حمایت شهرداری تبریز مرحله پیش تولید سریال «آیاتای» محصول مشترک دو کشور ایران و ترکیه انجام شده و فروردین ماه سال آینده کار تولید این سریال به نویسندگی و کارگردانی " حسین‌پور ستار " و به تهیه کنندگی " جلیل اصغری " آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا جلیل اصغری تهیه کننده سریال " آیاتای " در این درباره گفت: پروانه ساخت این سریال که محصول مشترک دو کشور ایران و ترکیه است، از مدت‌ها پیش صادر شده بود، ولی به خاطر مشکلاتی که گریبانگیر پروژه شد و سنگ اندازی‌هایی که صورت می‌گرفت هنوز به مرحله تولید وارد نشدیم که اکنون با حمایت‌های دکتر صادق نجفی(شهردار تبریز)، علی اکبر صفی‌پور(مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی) و با مساعدتهای حجت الله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) دوباره پروانه ساخت آن تمدید شد، و در نهایت پروژه جان تازه گرفت و فروردین ماه سال ۹۴ کار کلید خواهد خورد.

اصغری در ادامه صحبت‌هایش افزود: کار مراحل پیش تولید این پروژه عظیم با همکاری شرکت ترکیه‌ای «اصلی اسلام اوغلی» انجام شده و انتخاب لوکشین‌ها نیز به اتمام رسیده که در حال رایزنی با اداره امور اراضی آذربایجان شرقی هستیم تا زمینی برای ساخت و احداثشهرک سینمایی که بازسازی ضلح غربی میدان ساعت تا میدان قونقا و ضلع شرقی میدان ساعت تا میدان شهربانی خواهد بود که توسط الناز هاشمی نسب طراحی شده است، در اختیار گروه قرار گیرد.

وی در رابطه با داستان این سریال گفت: آیاتای نگرشی به وضعیت مردم آذربایجان در خلال جنگ جهانی اول دارد، مردمان این دیار همیشه و در تمامی شرایط سخت و بحرانی به مقاومت، مردانگی و عشق ورزی مشهور بوده‌اند، " آیاتای " در واقع نگاهی دارد به تابلویی زیبا از عشق در زمانی که بوی خون و باروت آذربایجان را فرا گرفته بود، عشقی که آوازه آن از استانبول تا تبریز گسترده شد و اکنون پس از گذشت حدود یک قرن، بازتاب آن در نسل به جامانده از آن زمان، هویداست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرانک باستانفر(در نقش آیاتای) و کئان اورقانجی اوغلی(بازیگر ترکیه‌ای در نقش امیر) برای حضور و ایفای نقش در این سریال قطعی شده‌اند و با دیگر بازیگران این سریال که از هنرمندان طراز اول سینما و تلویزیون ایران و ترکیه هستند، گفت‌و‌گو‌ها انجام شده و به محض عقد قرارداد، اسامی آن‌ها نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است که این سریال در ۲۴ قسمت و از طریق شبکه نمایش خانگی در ایران عرضه می شود و طی تفاهم نامه‌ای که انجام گرفته این سریال همزمان از شبکه SHOWTVترکیه نیز پخش خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز