خبرگزاری کار ایران

برنامه های هفته کتاب کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۶۸

۲۵۰ باب کتابخانه و قرائتخانه مخزن دار، و حدود ۴۰۰ باب کتابخانه باز تحت پوشش این دبیرخانه فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان را در هفته کتاب اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد هادی نیا با بیان اینکه ۲۵۰ باب کتابخانه و قرائتخانه مخزن دار، و حدود ۴۰۰ باب کتابخانه باز تحت پوشش این دبیرخانه فعالیت می کنند گفت: با فرارسیدن هفته کتاب از تعداد ۵۳ باب کتابخانه و قرائتخانه فعال بازدید به عمل می آید که تا پایان سال مجوز فعالیت کتابخانه ای این کتابخانه ها صادر و حمایت خواهند شد.

وی افزود: ۱۴ عدد نرم افزار کتابداری مهر مساجد نیز به کتابخانه های حائز شرایط اهدا می شود.

هادی نیا با بیان اینکه یک روز از هفته کتاب به عنوان «مسجد، محرم و کتاب» نامگذاری شده است، اظهار داشت: جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» نیز که به صورت ستادی استانی با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، ادارات تابعه شهرستانی و با مدیریت این دبیرخانه اجرا شد، که در این هفته آثارشان جمع آوری و داروی شده و آثار برتر تقدیر و به مرکز معرفی خواهد شد.

هادی نیا به برگزاری نمایشگاه کتاب در این هفته اشاره کرد و گفت: نمایشگاه کتاب همراه با اجرای مسابقات کتابخوانی و مسابقه خلاصه نویسی کتاب در کانون های سطح استان از جمله کانون نسیم رحمت ملکان، بخش خواهران کانون دانشسرا و کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(علیه السلام) روستای چنار عجب شیر برپا می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی افزود: چهارمین دوره آموزش کتابداران مساجد استان آذربایجان شرقی تا پایان دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی از افتتاح کتابخانه مسجد آیت الله طالقانی تبریز خبر داد و گفت: در هفته کتاب همچنین مجموعه کتاب، تفسیر و قرآن به مساجد استان اهدا و تجهیزات کتابخانه ای به مساجد زلزله زده داری کانون فرهنگی هنری و کتابخانه تحویل خواهد شد.

هادی نیا افزود: در صورت هماهنگی ستاد عالی، مرحله سوم کمک های مالی به تمام کانون های فرهنگی هنری مساجد و ۲۴۵ کتابخانه مسجدی تحت پوشش نیز انجام می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری جشنواره قرآنی مدها متان خبر داد و افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان در ۷ رشته مختلف برگزار می شود که رشته مفاهیم نهج البلاغه و قرآن و تفسیر به صورت کتبی و حضوری با همکاری حوزه های علمیه و تبلیغات اسلامی در تبریز برگزار می شود.

وی خاطزنشان کرد: فعالان فرهنگی و عرصه کتابخانه ای مسجد و کتابداران افتخاری بخش برادران و خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز با اهدای لوح سپاس و کتاب تجلیل می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز