خبرگزاری کار ایران

سفیر پیشین ایران در تاجیکستان:

ایران همواره دوست روزهای سخت تاجیکستان بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۳۸

اولین سند برادری دو کشور ایران و خجند، در سال ۱۳۷۵ در تبریز امضا شده و از آن تاریخف ارتباط فعالان اقتصادی و فرهنگی دو کشور، بی‌وقفه، استمرار داشته است.

سفیر پیشین کشورمان در تاجیکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره صمیمیت و دوستی خود را به تاجیکستان، نه تنها در روزهای خوشی و آرامش، بلکه در روزهای سخت، به اثبات رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی‌اصغر شعردوست، در دیدار هیئت تاجیکی با شهردار و شورای اسلامی شهر تبریز به پیشینه فرهنگی و ظرفیت‌های توسعه همکاری دو کشور اشاره کرد و اظهار دشت: کمال خجندی، پس از سفر حج، دو دوره در تبریز حضور داشته و در شعر زیبایی، تبریز را «شهری در نیم‌فرسخی بهشت» توصیف می‌کند.

وی اضافه کرد: اولین سند برادری دو کشور ایران و خجند، در سال ۱۳۷۵ در تبریز امضا شده و از آن تاریخف ارتباط فعالان اقتصادی و فرهنگی دو کشور، بی‌وقفه، استمرار داشته است.

شعردوست ابراز اطمینان کرد که این روند، با افتتاح رسمی دفتر انجمن دوستی دو کشور در تبریز و طراحی و اجرای المان کمال خجندی در خجند، به تبادل فرهنگ و مدنیت دو کشور خواهند انجامید.

وی تاکید کرد: عضویت شهردار تبریز در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ظرفیت اجرایی موضوعات مطرح شده در خصوص لزوم توسعه ارتباطات دو کشور را ارتقا می‌بخشد.

شعردوست با تاکید بر بهره‌گیری از فرصت های تعامل دو کشور گفت: مسئولیت افراد توانمند در روند پیگری توسعه روابط دو کشور، فرصت مغتنمی است که در صورت برنامه‌ریزی‌های مناسب، نقش‌آفرین دستاوردهای بزرگ و تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: تحصیل بیش از ۲۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه خجند، زمینه‌ساز تبادل دانشجو بین دو کشور، به خصوص در دوره تحصیلات تکمیلی است.

شعردوست گفت: علاقه مردم تاجیکستان به صنایع دستی کشورمان، موضوعی است که می‌تواند محور مهم روابط فرهنگی و هنری دو کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز