خبرگزاری کار ایران

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان:

نامشخص بودن وضعیت وزارت علوم تذکر دادنی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۷۱

در هر قضاوت کردن، رای دادن و سخن گفتن باید ملاک ها انصاف، عدالت و رضای خدا باشد. / اگر برخوردها در سطح مسوولان، قوا و ارگان های مختلف نظام یا در سطح تشکل ها و گروه های سیاسی، کارشکنی و تخریب دیگری باشد، اسلامیت و اخلاقی بودن نظام و جامعه آسیب می بیند.

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان درباره رای اعتماد به وزیر علوم و نامشخص بودن وضعیت وزارت علوم از باب تذکر بر ضرورت پرهیز از ناهماهنگی، کارشکنی، تخریب در میان جناح ها، گروه ها و تشکل های سیاسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله هاشم زاده هریسی در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه قصد متهم کردن کسی را ندارد، همگان را به پرهیز از سیاسی کاری در امور کشور دعوت کرد و گفت: مسوولان به نام تکلیف کاری نکنند که مردم رنجیده شوند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی براساس عدالت، انصاف، اخلاق، اسلامیت، محبت و اخوت است، گفت: اگر برخوردها در سطح مسوولان، قوا و ارگان های مختلف نظام یا در سطح تشکل ها و گروه های سیاسی، کارشکنی و تخریب دیگری باشد، اسلامیت و اخلاقی بودن نظام و جامعه آسیب می بیند.

آیت الله هاشم زاده هریسی افزود: در هر قضاوت کردن، رای دادن و سخن گفتن باید ملاک ها انصاف، عدالت و رضای خدا باشد، نه اغراض، خصومت، منافع و مصالح گروهی و سیاسی باشد چنین اقداماتی از هر کسی و با هر انگیزه ای از جمله اسلام و مصالح ملی هم صادر بشود، زشت است چون نه مصالح ملی، نه حق، نه اخلاق و نه اسلام این مسایل را ایجاب نمی کند و هر که چنین توجیه کند و به نام اسلام، عدالت، منافع ملی و با عناوینی مثل من خادم هستم و او خائن بخواهد کارشکنی کند، رای بدهد، موضع بگیرد و حرف بزند خود را فریب می دهد.

آیت الله هاشم زاده هریسی تصریح کرد: باید همه کارهای ما براساس اسلام، عدالت، حق، محبت، حفظ مصالح ملی، پیشرفت، حفظ حرمت همه انسان ها و مسوولان دیگر باشد، گرچه با آنها از نظر مواضع سیاسی مخالف باشیم اما باید حق و انصاف را رعایت کرد. در چنین صورتی جامعه، اخلاقی و اسلامی می شود وگرنه نمی شود اسلام اسلام بگوییم و هیچ چیزمان هم اسلامی نشود.

وی با بیان اینکه ممکن است گاهی فردی کار خود را کارشکنی نداند و آن را به عنوان عمل به تکلیف مطرح کند، گفت: همه به سادگی همین ادعا را بیان می کنند اما انسان ها بسیار سریع خود را فریب می دهند. مردم در جامعه می فهمند که کاری کارشکنی، اغراض سیاسی و خلاف عدالت است و به موقع هم عکس العمل نشان می دهند. من این ناراحتی های مردم را از دانشجویان، اساتید، مردم عادی و روحانیت بسیار شنیده ام.

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان ادامه داد: گمان نکنند کاری انجام دادیم و تکلیف عمل کردیم، موفق هم شدیم. روایتی از علی(ع) است که «کسی که با گناه پیروز شود، پیروز نشده است». خیال نکنیم بعضی کارها را انجام دادیم، به ظاهر هم به هدف رسیدیم پس پیروز شدیم. نه! از هدف فرسخ ها دور شده است.

وی تاکید کرد: سخن این است که خود را فریب ندهیم؛ به نام تکلیف، اسلام، ارزش ها و استقلال کاری نکنیم که مردم از ما و در نهایت از نظام برنجند و بگویند کسی نیست جلوی این افراد را بگیرد. واقعا مردم این حرف ها را می گویند. باید از چنین مسایلی اجتناب کرد و انشاءالله مسوولان و تشکل های سیاسی ما حتما این موارد را رعایت می کنند. این موارد، توصیه هایی کلی بود و نمی خواهم هیچکس را متهم کنم. اگر بعضی مطالب را به صورت کلی مطرح می کنیم، از این جهت است که مبادا چنین باشد و سخن این نیست که چنین هست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز