خبرگزاری کار ایران

مکان یابی ۱۵۰ هکتار از اراضی درخواستی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۳۹

این اقدامات در راستای واگذاری و تامین زمین برای اجرای تعدادی طرح کشاورزی و غیرکشاورزی و خدماتی می باشد که اجرای این طرح ها نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال منطقه دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۷ / ۱۴۹ هکتار از اراضی درخواستی در این استان مکان یابی و استعداد یابی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا آخوندی با بیان اینکه این اقدامات در راستای واگذاری و تامین زمین برای اجرای تعدادی طرح کشاورزی و غیرکشاورزی و خدماتی می باشد افزود: اجرای این طرح ها نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال منطقه دارد.

وی ادامه داد: در فرآیند استعدادیابی شاخص هایی همچون وضعیت خاک شناسی، پوشش گیاهی، رانش زمین و فرسایش را مدنظر قرار می دهند و این اداره با در نظر قرار دادن این شاخص ها به بررسی اراضی درخواستی پرداخته تا در صورت حایز شرایط بودن نسبت به تخصیص اراضی ملی و دولتی درخواستی برای امور کشاورزی و غیر کشاورزی و همچنین توسعه شهرها، شهرک ها و شهرک های صنعتی اقدام نماید.

آخوندی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مسئول تخصیص اراضی برای درخواست های ارسالی از طریق مدیریت امور اراضی بوده و تشکیل پرونده های واگذاری براساس بخشنامه های ارجاعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به عهده مدیریت امور اراضی است.

وی همچنین در خصوص اراضی واگذار شده به بنیاد مسکن گفت: در ۶ ماهه نخست امسال جهت اجرای طرح های هادی روستاهای بهره بیگ ورزقان، مجارشین اسکو و شب خانه کلیبر، ۸/۲۱ هکتار برای ساماندهی و اجرای طرح هادی مساکن روستایی به بنیاد مسکن شناسایی و در حال طی مراحل جهت انتقال قطعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز